Editorial

Una nova Fira

La Fira d’Andorra la Vella torna dos anys després. Amb la Covid sota control però mantenint les mesures de precaució, aquest esdeveniment, al qual ja es busca nova localització i orientació, tornarà a concentrar milers de persones

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La Fira d’Andorra la Vella té aquest any més atractiu que mai. L’interès d’aquesta 42a edició no està tan relacionat amb els expositors, les novetats o les ofertes, sinó que, després de mesos de pandèmia i restriccions que van obligar a suspendre la de l’any passat, es converteix en el primer gran esdeveniment post Covid. Durant aquests tres dies passarà per les veles del Parc Central mig país, milers de persones desfilaran i es retrobaran en aquest gran punt de trobada social de 10.000 metres quadrats. La potenciació dels espais a l’aire lliure, les mesures sanitàries i el control d’aforament han de permetre que l’esdeveniment, que compta amb 150 expositors, es desenvolupi amb la màxima seguretat. Parlava en el discurs inaugural la cònsol major, Conxita Marsol, de la necessitat que la Fira de la capital evolucioni els pròxims anys. La reflexió al voltant del canvi de model s’ha ajornat malgrat l’atonia d’un esdeveniment que, al marge dels matisos, presenta escasses diferències d’una edició a una altra. Ja fa dècades que les grans empreses de comerç van abandonar el recinte firal en qüestionar la utilitat d’instal·lar-hi un estand per presentar novetats, promocionar la seva oferta o, fins i tot, enfortir la marca. La Fira ofereix ben poc més enllà d’institucions, estacions d’esquí, entitats bancàries, vehicles, productes alimentaris artesans o associacions. Una oferta restringida, que compta amb capacitat per atreure molt públic però amb un impacte econòmic, comercial i turístic ben limitat. El replantejament d’aquesta cita anual no ha de passar tan sols per un canvi d’escenari cap al recinte multifuncional, una mudança imprescindible per no hipotecar l’aparcament al centre urbà, i poder aprofitar els avantatges d’un espai polivalent. El comú ja ha començat a analitzar com vol que sigui el futur d’un certamen que ha de potenciar les experiències i ha d’atreure les grans marques comercials amb estands personalitzats i una oferta atractiva no tan sols per als ciutadans del país, sinó també per als visitants.

tracking