Editorial

Reclam de preu i qualitat

La taxa turística serà una realitat l’any vinent i ha de permetre al Govern disposar d’uns diners per invertir a fer més atractiu el país. Els visitants busquen bones ofertes, però també experiències i qualitat.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La taxa turística serà una realitat l’any que ve. El Govern ja ha tancat el projecte de llei que la regularà i ara queda pendent de les modificacions que es puguin dur a terme en el treball parlamentari. El sector ja ha acceptat que el nou impost no és negociable tot i que confia a poder arribar a consensos pel que fa als detalls de la seva entrada en vigor. L’avantatge d’Andorra és que la taxa no és res que s’inventi de nou, la majoria de països la tenen i per tant els visitants no es trobaran amb una càrrega extra diferent d’altres destinacions. Cal recordar, a més, que es tracta d’una taxa finalista, és a dir, que els diners que es recaptin es destinaran a impulsar i millorar l’atractiu turístic del país. La seva aplicació sembla que ja no es qüestiona tot i que és cert que arriba en un moment delicat, en el qual el sector turístic ha estat dels més tocats per culpa de la pandèmia, amb fronteres tancades i moviments restringits en els moments més durs de la crisi sanitària. La temporada d’hivern passada va ser inexistent i malgrat que l’estiu ha sigut bo i que les ocupacions per a aquest desembre de moment apunten alt, el repunt de casos demana prudència. En aquest sentit, els responsables del sector demanen una mica més de temps, “oxigen”, diuen. I ajornar l’aplicació de l’impost al desembre de l’any vinent, en comptes del juliol com ha anunciat el Govern. A més, argumenten que la tarifació es treballa molt a l’avança i que ja s’hauria d’haver inclòs el plus de la taxa dins del cost de les reserves de juliol. Serà la negociació de l’entrada en vigor amb el treball parlamentari que es faci de la llei i d’altres detalls, com ara a què es destinaran els diners, que determinarà el grau d’acceptació de la nova taxa. Si es gestiona bé, el sector l’ha de veure com una oportunitat per millorar en l’atractiu turístic del país, cosa que conseqüentment aportarà més visitants sense que l’impost repercuteixi les seves butxaques, ja que seran els turistes qui l’assumiran. El preu sempre és un reclam, però la qualitat i les opcions, també.

tracking