Editorial

“Tocar la cartera”

La carretera general 3 entre Ordino i l’estació d’Arcalís serà l’epicentre d’una campanya de controls de velocitat amb radar mòbil per intentar frenar la problemàtica d’excessos de velocitat denunciada pel comú

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés, va explicar ahir que havien traslladat a la Taula de Mobilitat la problemàtica constatada d’excessos de velocitat en alguns trams de la carretera que uneix el poble d’Ordino amb l’estació d’Arcalís i que per mirar de pal·liar-la arrenca una campanya de controls amb radar mòbil. L’objectiu és instar els conductors a respectar els límits i fer-ho amb l’argument persuasiu de “tocar la cartera”, repetint les paraules del cònsol ordinenc. Mortés va lamentar que malauradament aquest és el llenguatge que dona més fruits quan es tracta de corregir comportaments imprudents al volant i malgrat que sovint en aquestes ocasions se senten veus crítiques denunciant afany recaptatori darrere d’aquestes mesures, és innegable que la presència d’un radar és molt efectiva per convèncer de prémer el fre. I aquest és finalment l’objectiu que es persegueix. En aquest tram de carretera hi ha diferents semàfors dels anomenats pedagògics que obliguen a parar si s’està excedint el límit de velocitat, ja que es travessen diferents nuclis de població i, per tant, s’incrementa el risc per a la seguretat si els cotxes circulen a una velocitat excessiva en trams on hi poden passar vianants. Una fórmula que no és suficient per a la corporació, que ha constatat que el problema persisteix. Però malgrat que l’alternativa del radar funciona no per això s’ha d’abandonar la que ha de ser la feina principal per mirar de corregir qualsevol imprudència al volant, la pedagogia. És impossible situar cinemòmetres en tots els punts conflictius de la xarxa viària i, per tant, les campanyes han de continuar insistint en els perills d’una conducció temerària per tal que la quantitat de conductors respectuosos amb les normes segueixi augmentant en detriment dels que tenen el comportament contrari. Els ciutadans al volant han de ser conscients que les obres a les carreteres, els eixamplaments, els dobles car­rils, cerquen fer vies més segures i millores en la mobilitat i no convertir-se en circuits per córrer.

tracking