Editorial
Més Grandvalira que mai
Ha estat un desig compartit pel sector turístic al llarg dels anys. La integració d’Ensisa i Emap ha propiciat que per primera vegada tots els camps de neu d’Andorra es promocionin i comercialitzin sota una única marca
La foto fa goig. Els quatre cònsols majors de Canillo, Encamp, Ordino i la Massana, el conseller director general de Crèdit Andorrà i el conseller delegat de Saetde van presentar un acord històric per la indústria de la neu i per Andorra com a destinació turística. Ho feien en nom de les empreses i professionals de la neu, però també de tots aquells que al llarg de sis dècades han posat el seu gra de sorra per construir un model d’èxit amb la simbiosi de la iniciativa pública i la privada. Un forfet únic permetrà accedir a poc més de 300 kilòmetres de pistes dels dominis esquiables del Pas de la Casa, Grau Roig, Soldeu, el Tarter, Canillo, Pal, Arinsal i Arcalís, i ens consolidarà com la primera destinació pirinenca i entre les primeres d’Europa. La història de l’esquí andorrà, des de la ja llunyana instal·lació del primer telesquí el 1957 al Pas de la Casa, està plagada d’èxits i avenços, però també de desavinences entre parròquies veïnes i propietaris i explotadors. Els conflictes territorials
–el més cèlebre, el de Concòrdia– les divergències polítiques, els interessos econòmics, les tensions societàries o les rivalitats entre estacions han anat deixant pas paulatinament a una visió estratègica unificada que s’ha tancat amb l’entrada de l’estació de Pal Arinsal a Grandvalira Resorts. S’han fet passos transcendents en els darrers anys que han evidenciat les sinergies que es deriven de la comercialització conjunta. La creació de GrandValira i de Vallnord, la compra d’Arcalís per part de Saetde o la recent integració d’Ensisa i Emap són passos decisius en el procés d’unió i evidencien que el sector entén que la col·laboració permet maximitzar els resultats. El forfet únic presenta avantatges al client, que tindrà un ventall molt més ampli d’opcions tot l’any, però sobretot per a les empreses, per la reducció de costos en comercialització i màrqueting i el reforç de la marca. L’acord, inclòs el repartiment entre socis, és fonamental, però ara és necessari baixar el més ràpid possible al detall perquè a efectes de contractació l’hivern ja és aquí.