Editorial
Cessió d'espais escolars
El cap de Govern i la ministra d’Educació van escenificar la cessió dels espais de l’antiga escola espanyola de Ciutat de Valls per traslladar-hi els alumnes de ‘seconde’ mentre duren les obres d’ampliació previstes al Lycée Comte de Foix
La població escolaritzada total se situa prop de les 11.000 persones. Bona part dels alumnes estan convocats divendres per a un retorn a les aules sense grans novetats. Després de dos cursos marcats per l’impacte de la covid en l’ensenyament, les perspectives aquest 2022-2023 són radicalment diferents. L’inici sense restriccions significarà un respir per a tots els integrants de la comunitat educativa que, no obstant això, té els protocols desenvolupats en el passat per si cal prendre actuacions davant un possible repunt de la covid. El ministeri, els docents i el personal de suport tenen un nou front obert davant les seqüeles emocionals que la pandèmia ha deixat en els infants i adolescents, i que n’obliguen a reforçar el seguiment psicopedagògic. Des del punt de vista de la intendència, una de les principals novetats és el trasllat d’una part dels alumnes del Lycée Comte de Foix a l’edifici del carrer Ciutat de Valls que antigament acollia l’escola espanyola d’Andorra la Vella. Si l’any passat el ministeri d’Educació ja va cedir espais de l’antiga escola andorrana del Roc, que acullen des de l’any passat els alumnes del dos darrers cursos de batxillerat –première i terminale–, aquest any es traslladaran a l’edifici annex els de seconde. En total la zona educativa de Ciutat de Valls acollirà 400 dels 1.200 alumnes del Lycée. El trasllat d’aquests escolars ha de permetre enllestir les obres d’ampliació de l’edifici de Prada Motxilla amb vista a la previsió d’un pic de 1.800 alumnes al Lycée en els pròxims anys. Una de les tasques principals del departament d’Educació és la planificació de les infraestructures escolars d’acord amb les previsions d’evolució de cada sistema. El descens del sistema educatiu espanyol, que fa trenta anys significava el 50 per cent dels alumnes i ara és de prop del 25 per cent, ha alliberat edificis que poden ser usats de manera puntual o definitiva per altres centres escolars i que permeten racionalitzar la gestió dels equipaments vetllant per la comoditat i unes condicions de treball òptimes.