Editorial
El mòbil al volant
L’Automòbil Club d’Andorra ha escollit com a temàtica per a la campanya d’enguany de ‘Missió zero accidents’ conscienciar els conductors de no fer servir dispositius electrònics, causants de bona part de les distraccions al volant
Un 20% dels 629 accidents de trànsit que es van produir a la xarxa viària andorrana l’any passat els van provocar les distraccions al volant per part dels conductors, bona part causades per l’ús de dispositius electrònics com ara els telèfons mòbils. Ho va explicar ahir el ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, que conjuntament amb el president de l’Automòbil Club Andorra (ACA), Enric Tarrado, va presidir l’acte de renovació del conveni entre l’executiu i l’entitat que dona continuïtat a la campanya Missió zero accidents que, enguany, estarà centrada en les distraccions al volant. Aquesta acció busca reduir l’accidentalitat a les carreteres amb l’objectiu d’aconseguir rebaixar al 50% la mortalitat el 2030 i arribar a zero el 2050. L’Automòbil Club d’Andorra ha decidit focalitzar la campanya d’enguany en les distraccions per l’ús de dispositius electrònics, un fet que el mateix Tarrado va qualificar com “el mal modern de la circulació, que treu atenció tant a conductors com a vianants”. És difícil de saber quins són els resultats reals que tenen i que han tingut les diverses campanyes a l’hora de conscienciar els conductors dels perills de segons quines conductes al volant. No es poden oblidar la gran quantitat de campanyes que s’han fet recordant la incompatibilitat de l’alcohol amb la conducció i com cada setmana veiem als butlletins de detencions de la policia desenes d’arrestos de conductors que han estat enxampats embriagats. La temàtica escollida enguany per l’Automòbil Club d’Andorra sembla l’adequada si es dona per bo aquest percentatge del 20% d’accidents provocats per l’ús del telèfon mòbil i altres dispositius electrònics quan s’està conduint. Els conductors que llegeixin aquest editorial haurien de fer examen de consciència i reconèixer que ja sigui en moments molt puntuals o molt sovint fan un ús incorrecte d’aquests dispositius quan estan al volant, i que poden provocar accidents que acabin afectant-los a ells mateixos i a altres persones, víctimes innocents.