Editorial

Millor connexió amb la Seu

La millora del transport entre la Seu i Andorra serà molt gran a nivell de connectivitat i freqüències. Un salt qualitatiu que té un però: les tarifes encara són molt elevades per una línia usada principalment per treballadors i estudiants

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La intensa relació entre Andorra i la Seu d’Urgell exigeix un transport públic a l’altura de les circumstàncies. I ja no només és per l’elevat nombre de residents a la comarca que treballen a Andorra -la darrera dada d’immigració eleva fins a 1.768 els fronterers-, sinó pels intercanvis econòmics, socials, educatius i culturals entre els dos territoris. I s’hi han de sumar els andorrans que per una circumstància o altra s’han traslladat a la comarca veïna o els alturgellencs que han acabat convertint el Principat en casa seva. Més enllà de polèmiques recents i de declaracions poc afortunades amb la crisi de l’habitatge i el boom de l’immobiliari com a rerefons, la Seu i Andorra estan condemnades a entendre’s per garantir el manteniment del principal pol econòmic del Pirineu. Atès aquest context, l’aposta del Govern d’Andorra per l’autobús públic havia de fer-se extensible a les línies entre les dues ciutats amb un flux de milers de persones diàries. Les línies fins a la data no estaven a l’altura de les necessitats dels usuaris, ni des de la perspectiva del preu, ni dels horaris i freqüències de pas. I la situació no sempre és atribuïble a la companyia, sinó que sovint una part de la responsabilitat és de qui promou el servei. L’autorització per part del Govern de l’explotació de la línia a la companyia Autocars Andorra 2011-Hife, que la compartirà amb l’actual titular, ha permès una millora substantiva de la connexió i la freqüència de pas. Fins a 32 combois per dia -el triple que actualment- amb una freqüència de 30 minuts representa un salt qualitatiu. Des de la perspectiva del preu la rebaixa ha estat, però, purament simbòlica. Un 6% de descompte en una tarifa alta deixa encara una xifra prou elevada de 3,8 euros el trajecte. Fins i tot per als estudiants, amb un descompte del 15%, el trimestre els costarà 307 euros o 1.200 euros l’any. Perquè l’autobús no només ha de ser una solució per a les persones sense cotxe, també hauria d’ajudar a dissuadir de la utilització del vehicle privat. I aquests preus de dissuasius en són poc.

tracking