Editorial

Integració fructífera

Tal com estava previst en el pacte de socis, EMAP, l’empresa pública massanenca, ha ampliat fins al 22% la participació a SETAP 365 i reforça el seu pes en un sector de la neu que s’ha convertit en pilar econòmic del país

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El comú de la Massana va aprovar en la darrera sessió de l’any i de l’antic equip de Govern l’ampliació de capital de la societat SETAP 365. L’operació, lligada al procés de recompra de les accions preferents per valor de quasi tres milions d’euros, permetrà augmentar en dos punts la participació en la societat mixta –formada per EMAP i ENSISA– fins a situar-la en el 22%. En el moment de dur-se a terme la integració, pactada entre els comuns de Canillo i la Massana i Crèdit Andorrà, ja es va acordar que quan finalitzés el procés de capitalització de les preferents d’EMAP en mans de les entitats bancàries el pes del comú, ara encapçalat per Eva Sansa, s’incrementaria fins al 25,7%. Igualment, es va deixar la porta oberta perquè en els pròxims anys la Massana pugui adquirir a Canillo i Creand títols fins a situar-se en el 30% del capital. La creació de SETAP 365 és un dels llegats de l’equip encapçalat per la cònsol major, Olga Molné, que s’havia marcat com una de les grans prioritats la recerca d’una sortida per a les estacions de Pal i Arinsal, que, com la covid va acabar de demostrar, han suposat un llast per al comú i han hipotecat durant anys les possibilitats d’inversió a la parròquia. Aquest acord no només ha alliberat la corporació de les tensions derivades de gestionar el dia a dia de l’estació, sinó que ha permès disposar de pressupost per a projectes prioritaris, com la construcció del primer tram de la variant entre la Serra de l’Honor o la Cabanota per un import de 4,7 milions d’euros. També l’estació en surt reforçada amb la instal·lació de nous ginys, com el telecadira del Pic Negre, o gràcies a la recuperació del projecte d’unió física entre Arinsal i Pal. Les sinergies i les economies d’escala que la unió societària i l’estratègia comercial conjunta de Grandvalira comporten una reducció de costos i l’optimització de la despesa, especialment la de promoció. I això es nota especialment en aquelles temporades amb poca neu o temperatures per sobre la mitjana, que evidencien la necessitat que la indústria de la neu estigui musculada.

tracking