Tercer any del Jazz Escaldes
Un pressupost de 225.000 euros permet organitzar un certamen de qualitat amb algun gran nom de cirereta
El comú va presentar ahir la quarantena edició del festival de jazz d’Escaldes-Engordany, un aniversari rodó que amaga, no obstant això, que durant dues dècades el certamen va caure en l’ostracisme, lluny de l’ambició amb què va arrencar el 1985 i del ressorgiment experimentat el 2022. En realitat, el Jazz Escaldes afronta la tercera edició de la nova era. A la programació de grans referents com Ron Carter, Chick Corea o, aquest any, Toquinho, se sumen les activitats complementàries destinades a fer que la parròquia durant una setmana i escaig respiri jazz. Pretendre equiparar-se a les grans cites europees del gènere sembla més que complicat. I no ja només d’autèntics referents com Montreux o Copenhaguen, un festival nascut quasi en paral·lel a l’escaldenc, sinó també de Sant Sebastià, Viena o Marciac, entre d’altres. L’objectiu és i ha de ser un altre. Donar una oferta cultural de qualitat al públic local, que pugui gaudir de figures inqüestionables i talents emergents sense haver d’anar a Barcelona i Tolosa, i alhora convertir-se en una destinació còmoda per als amants del jazz en els primers compassos de l’estiu. A l’esforç econòmic del comú per rellançar-lo se suma en aquesta edició l’aportació econòmica d’Andorra Turisme, dins de la política de l’agència de promoció de donar suport als esdeveniments promoguts des de l’àmbit públic o el sector privat o organitzar-ne de propis que posicionen Andorra a l’exterior com el Cirque du Soleil, el ClàssicAnd o l’Andorra Mountain Music. El comú diposa d’un pressupost suficient –225.000 euros– per treballar per reconstruir la marca Jazz Escaldes i fer-la créixer. Aquesta xifra, que traslladant-la al món del pop o del rock permetria tot just contractar alguna figura espanyola o francesa –Melendi va costar, el 2022, 186.000 euros–, en el món del jazz dona marge per tancar una programació de qualitat amb algun gran nom com a cirereta del pastís. Si l’oferta és atractiva els visitants vindran, segur, i el públic del país tindrà una raó de pes per passar el cap de setmana a Andorra.