Foc i lloc

Grandvalira, la marca que trobarem a faltar

Creat:

Actualitzat:

Sembla que Grandvalira té els dies comptats. L’actuació del Govern declarant l’enorme plataforma de Soldeu al peu de la pista de l’Avet com a projecte d’interès nacional ha obert la caixa dels trons i ha carregat de raons l’accionista majoritari de Saatde per dissoldre Nevasa, la societat conjunta entre Saetde i Ensisa. I és que la declaració per part del Govern de DA genera grans dubtes sobre la legalitat d’aquesta acció.

La plataforma clarament és un equipament esportiu destinat a un esdeveniment com és la Copa del Món d’esquí. I els equipaments esportius no es poden declarar com a projecte d’interès nacional. Perquè l’article 61 de la Llei general d’ordenació del territori i urbanisme del 2000 així ho determina.

Però una de les moltes conseqüències que tindrà la liquidació de Nevasa serà la desaparició de la marca Grandvalira. És més que evident que tot el treball realitzat al llarg d’aquests 14 anys sobre la promoció de la marca és un exemple d’èxit i de bon saber fer. Grandvalira no és només el nom del domini esquiable, sinó que a més tot sovint representa el país. Molts esquiadors estrangers venen a Andorra dient que van a esquiar a Grandvalira. Aquest és un clar exemple de la importància de la marca i de com treballar-la, no només en l’àmbit de la publicitat, sinó també associant uns valors. Grandvalira tothom sap que és el domini esquiable més gran dels Pirineus però també que destaca per la qualitat de les seves pistes, dels seus serveis i de disposar sempre de neu, entre altres.

Tot al contrari que la marca Andorra, que en mans del Govern actual és inexistent, indefinida i ignorada. I no serà per recursos, DA ha invertit des de fa sis anys 18 milions d’euros anuals a intentar promoure l’atracció de turisme i de publicitar el país sense definir la marca del país. I el pitjor de tot, sense tenir ni idea sobre el que els nostres turistes associen a la marca Andor­ra a través de les mateixes experiències que viuen quan visiten el país.

Els especialistes que han treballat de manera excel·lent sobre la marca Grandvalira, haurien de fer un parell de cursets al ministre de Turisme per convèncer-lo que no gasti ni un euro més sense tenir en compte el que des de Grandvalira sempre han tingut molt clar.

tracking