Foc i lloc
El futur del comerç
Cal, entre tots, posar-se a treballar i trobar solucions
S’acaba agost i els comerciants mostren un cop més preocupació sobre les dades de visitants i de vendes. Són molts els propietaris de botigues que m’han parat els darrers dies per parlar-me sobre aquesta qüestió; i sincerament, estic preocupat pel futur del sector d’activitat més important del país davant l’evidència que ens està venint menys gent a visitar i que estan comprant menys.
Al meu entendre, el futur del sector comercial, amb els nous reptes globals, per exemple de la venda per internet, és a hores d’ara una qüestió d’Estat que demana que ens asseguem tots plegats; les diferents forces polítiques, el mateix sector, la Cambra de Comerç i altres representants del teixit empresarial per trobar les bones solucions. Nosaltres, des del PS, estem plenament disposats a fer aquest exercici que entenem del tot necessari. No crec que la relativització i cert to negacionista per part del Govern i/o la gestió de les dades i estadístiques a la carta sigui realment el que el país està demanant; perquè el que està en joc és massa important i no és qüestió d’aferrar-se políticament, sinó de trobar solucions.
Els reptes globals són molt importants i aquest fet és innegable; ara bé, tampoc podem defugir que cal, en el dia a dia i en allò que depèn de nosaltres, fer bé les coses i ser curosos amb totes les decisions i actuacions que prenem. Aquest estiu, per exemple, ha faltat –al meu entendre– claredat comunicativa i informativa respecte als nostres visitants relativa a l’execució i el final de les obres. Aquestes actuacions han estat costoses i segur que aportaran millores futures als vianants, però tinc molts dubtes sobre el fet que la forma com s’han executat projecti bona imatge: tallar materials enviant el pols resultant als vianants o haver de caminar enmig de maquinària i materials. Sincerament em genera molts dubtes que això pugui ser compatible amb una avinguda comercial de nivell.
Tanmateix, aquests exemples i d’altres que podria posar són només aspectes col·laterals que cal millorar. Segurament, cal escoltar més els comerciants en certes decisions. En tot cas, aquestes qüestions no suposen el moll de l’os dels reptes i de la feina conjunta i de reflexió que demana treballar plegats pel futur del sector comercial.