Creat:

Actualitzat:

La pandèmia de la Covid, a més de ser una clara amenaça per a la salut mundial, ha revelat una altra patologia que sembla haver-se cronificat en les societats de segle XXI: la desinformació o infodèmia, que vol dir una epidèmia d’informació falsa.

La paraula infodèmia es va començar a fer servir fa poc temps per descriure un fenomen nou basat en la desinformació.

Es pot definir com la descripció d’un fet a partir de les emocions i les opinions personals per sobre de l’objectivitat.

Des de l’aparició de la pandèmia el fenomen de la infodèmia es troba present sobretot en les diferents opinions que tenen els ciutadans.

Es parla d’infodèmia quan hi ha un context en el qual no importa tant l’objectivitat dels fets, que no es comprovi la seva veracitat, o quan l’impacte d’un relat, sigui cert o no, i la difusió social dels seus efectes generen tendències d’opinió.

Aquesta infodèmia pot modificar el comportament de les persones i té la capacitat de posar en risc la salut de les persones i la seva integritat.

El coronavirus és comporta com l’arma invisible més destructiva que hem conegut. Els dies que vivim són incerts. I els negacionistes basen els seus arguments en infodèmies.

La propagació a àmbit mundial de la Covid ha generat alarma, por i pànic en una gran quantitat de persones, i el problema recau en el fet que moltes d’elles llegeixen publicacions falses, dades errònies sobre la pandèmia, fet que provoca una polarització de la societat, i arriba a treure punts de referència als ciutadans que engendren confusió alhora de valorar les complicades accions que es poden fer per evitar la seva propagació.

És important que la ciutadania estigui adequadament informada per evitar el pànic i la confusió, ja que les xarxes socials estan desbordades de desinformació sobre la crisi provocada pel coronavirus.

Per tant, el seguiment de forma exagerada i de forma continua de la infodèmia, fa perdre la confiança de la societat, ja que el seu impacte és molt important i generen molt debat sobretot el promogut a les xarxes socials.

tracking