Foc i lloc
L'aposta per la BTT
Amb molta alegria hem rebut la notícia de l’habilitació i senyalització de 200 quilòmetres de camins de BTT, una iniciativa impulsada per Andorra Turisme amb la implicació dels comuns en què s’han invertit més de 30.000 euros. Les rutes, setze en total, estan repartides per les set parròquies i compten amb una nova senyalització que s’adequa a la International Mountain Bicycling Association, de manera que també els turistes les puguin identificar. Es poden consultar i descarregar a la web www.visitandorra.com.
Per als amants de la bicicleta és un nou estímul per seguir recorrent i descobrint racons del país sobre dues rodes. Els darrers anys s’ha fet una important campanya de promoció de la bici de carretera (amb la campanya Andorra, territori ciclista), i també calia ampliar aquest impuls a la de muntanya. Cert que l’orografia d’Andorra és la que és, hi ha rutes complicades o que requereixen certa tècnica, però també n’hi ha d’altres (com la que recorre bona part de la parròquia d’Ordino) que tenen molts trams aptes per a totes les edats i nivells.
A més, també l’auge de les e-bike té la seva cabuda en aquesta iniciativa. Les bicis elèctriques fan més extensiva la possibilitat de recórrer les rutes, és a dir, permeten a tothom gaudir dels nostres paisatges.
Tot el que sigui fomentar el binomi natura-esport és una bona notícia per a Andorra, també en clau de captació de visitants. Ja no és un fet puntual que el motiu principal d’estada al país sigui fer rutes en bicicleta. A més, fomentar la BTT com a atractiu turístic també és una manera de desestacionalitzar l’oferta i portar visitants durant tot l’any, no només a la temporada d’hivern i a la d’estiu.
La senyalització dels camins de BTT és, en definitiva, una nova aposta pel foment de la bici, pensada per a famílies, amics, riders... El 2024 se celebra el Mundial de BTT a Pal Arinsal i Andorra tornarà a ser l’epicentre mundial d’aquest esport, tal com ja ho va ser el 2015. Si volem tornar a ser-ho els anys següents i consolidar-nos com a territori ciclista, adequar els camins de muntanya per fer-los el màxim d’accessibles i portar-hi més ciclistes era del tot indispensable.
* Marc Saura, Membre de l’executiva de Demòcrates