Creat:

Actualitzat:

En el debat d’orientació política el cap de Govern va anunciar el replantejament de la desviació de la Massana, que tindrà un cost de 18 milions. La infraestructura havia quedat aturada per l’elevat cost, de 60 milions, tal com estava plantejada inicialment.

A la Massana, tot i els esforços fets pel comú i el Govern, continuem tenint un greu problema amb la circulació que afecta la mobilitat de la parròquia i del conjunt de les valls del nord. Tot i que la infraestructura no s’executi tal com va ser projectada, de ben segur que esdevindrà una millora important.

Aquest projecte sempre ha creat debat entre la ciutadania.

Personalment, crec que serà molt positiva, però ha d’anar acompanyada de certes iniciatives que s’han d’impulsar des del comú.

D’una banda, ens permetrà descongestionar el trànsit de vehicles que no sempre s’aturen a la Massana si no en tenen cap motiu i, de l’altra, permetrà amabilitzar els carrers a un nivell que, ara per ara, és impossible.

La Massana del futur ha de ser una parròquia pensada per al ciutadà i el turisme, que faci goig aturar-s’hi per passejar, sense haver de compartir l’experiència amb la densa circulació d’una carretera general que la creua de punta a punta.

Necessitem crear un entorn amable enfocat al vianant, perquè tothom hi pugui passejar amb comoditat i seguretat. Per exemple, unes voravies adaptades i amples ens dotarien d’espai per habilitar terrasses per a bars i restaurants, i expositors exteriors per a comerços o altres elements de mobiliari urbà que millorarien l’experiència dels visitants, deixant de ser una parròquia de pas, per ser una parròquia per parar a fer-hi vida.

Així mateix, també caldrà millorar encara més el transport públic i la ubicació de les parades, així com l’oferta d’aparcaments per convidar tothom a aturar-se.

La circulació per dins de la Massana s’ha de mantenir, però d’una altra manera. Si comptem amb el vial, no totes les vies forçosament hauran de tenir doble sentit ni caldrà que siguin tan amples, fet que reduirà la velocitat dels vehicles i reforçarà la seguretat.

Amb el vial se’ns obre un ventall de possibilitats per millorar la Massana en tots els sentits, només cal que ho sapiguem aprofitar.

* Marc Jové, Conseller de DA al comú de la Massana

tracking