Creat:

Actualitzat:

L’era digital, amb l’evolució constant de les noves tecnologies, fa dies que està trucant a la porta de tots nosaltres. Des de la pandèmia de la covid-19 s’ha accelerat aquest procés amb nombroses realitats que, en alguns casos, ens semblaven molt llunyanes com, per exemple, l’adopció del teletreball a moltes empreses i administracions.

Avui dia obtenir la informació desitjada de manera ràpida, comprar, fer pagaments, iniciar un tràmit, inclús obrir un compte bancari des de casa i a l’hora desitjada és una realitat, i sembla del tot inconcebible no poder-ho fer.

La tecnologia s’ha transformat per a una gran part de la ciutadania en un modus operandi i en un fet quotidià. “El que no està present a internet no existeix”, diuen.

Evidentment, l’Administració pública no és aliena a aquesta realitat i, de fet, l’any 2019 es va aprovar al Consell General la modificació del Codi de l’administració, per tal de regular aquelles actuacions que utilitzaven les noves tecnologies, a la vegada que per modernitzar els serveis públics, aproximant així les corporacions als ciutadans amb la intenció de simplificar tasques, de ser més eficients i d’adaptar-se als usuaris en comptes que els usuaris s’hagin d’adaptar a l’Administració.

En aquest sentit, al comú d’Ordino hem previst la implementació de l’administració electrònica en un període total de quatre anys, i amb un esperit d’eficiència, hem adjudicat el concurs per a la contractació d’una plataforma integral, juntament amb els comuns d’Andorra la Vella i de Sant Julià de Lòria.

Certament, aquest procés de canvi, com passa amb qualsevol canvi que arriba per quedar-se, no serà senzill, ni per a les administracions, ni per als ciutadans. Caldrà adaptar-se, modificar hàbits, maneres de fer, maneres de pensar i tenir paciència... Molta paciència.

El que és segur és que, en tot aquest procés de digitalització, no ens oblidarem d’aquelles persones amb més dificultats per adaptar-se a la que serà, segurament, una nova realitat.

* Maria del Mar Coma, Consellera de Finances del comú d’Ordino

tracking