Creat:

Actualitzat:

Un producte sense marca és un producte que no té una marca reconeguda o identificable. En altres paraules, és un producte genèric que no està associat amb cap empresa o marca en particular. Aquest tipus de producte sol ser anomenat també com a marca blanca, marca del distribuïdor o marca pròpia.

Els productes sense marca es venen generalment en botigues de descompte o en cadenes de supermercats i són més econòmics que els productes de marca. Això és perquè els productes sense marca no incorporen els costos de màrqueting i publicitat que solen tenir els productes de marca. Això vol dir que el packaging i l’etiquetatge són bàsics i senzills, sense cap disseny o imatge específica que els diferenciï.

Tot i així, és important destacar que els productes sense marca no sempre són de qualitat inferior. En molts casos, són fabricats pels mateixos proveïdors que fabriquen els productes de marca i amb els mateixos estàndards de qualitat.

Durant l’edat mitjana, aproximadament entre els segles VIII i X, les Valls d’Andorra estaven enclavades dins l’anomenada Marca Hispànica, zona militaritzada sense cap entitat política. Va ser establerta per la dinastia carolíngia per protegir els seus territoris occidentals contra les invasions musulmanes.

Si hom es pregunta si un país com Andorra pot ser una marca blanca en el sentit de ser un producte genèric i sense marca, la resposta és no. Un país és una entitat política i geogràfica, i no pot ser considerat una marca blanca com ho seria un producte sense marca.

No obstant això, Andorra pot tenir una imatge neutra i no estar associada amb una marca específica. Això depèn dels valors, la cultura i les polítiques del país, i de com aquestes són percebudes per la gent i altres països. Per exemple, Suïssa és sovint vista com un país neutre en temes internacionals, mentre que altres països poden ser percebuts com a més agressius o nacionalistes.

Ara bé, més de mil anys després, quan Andorra està negociant un acord d’associació amb la Unió Europea, és el moment de decidir si vol ser una marca blanca o un producte prèmium, entès com aquell que ofereix qualitat superior, disseny atractiu i serveis addicionals a un preu més elevat. Amb tot el que això implica per a la seva classe treballadora i la resta de ciutadans que en formen part.

tracking