Creat:

Actualitzat:

El passat 23 de novembre vam organitzar a l’auditori del Centre de Congresos d’Andorra la Vella la vuitena edició del SIMA, Simposi Internacional de Marketing d’Andorra, on una vintena de ponents del nostre país i estrangers van donar la seva visió sobre l’abast de tecnologies com el metavers i la intel·ligència artificial a les empreses avui en dia, enfocant la seva anàlisi en particular a Andorra.

El resum de tot plegat ha estat clar i sense esquerdes: les nostres empreses no van tard, però no poden deixar passar ni un minut més sense incorporar, d’alguna manera, aquestes tecnologies al seu dia a dia.

Tot i que soni a frase feta, vivim en un món global i la competència dels nostres comerços, pistes d’esquí i bancs ja no estan a tocar la frontera, sinó, més que mai, a internet. I les accions que hi fan perquè els nostres clients, interns i externs, avaluïn ofertes o comprin a cop de teclat, moltes vegades a països que hem de buscar a un atles, ja van molt més enllà d’una web maca o unes xarxes socials ben administrades.

No hi ha dubtes que per al comerç tradicional, i per les empreses llur màrqueting es limitava a ocupar-se de què feia el veí, és un tràngol i també un aspecte més al qual invertir diners, que no en sobren, però ja queden a Andorra molt poques activitats comercials o industrials que no estiguin afectades.

Les IA, ja no en el futur sinó en el present, dissenyen i presenten productes i serveis, globals i locals, sota paràmetres que (per ara) els donem nosaltres, a velocitats de vertigen, convertint el nostre rol de creadors en simples auditors o poc més que curadors. I aquestes intel·ligències són capaces d’interactuar amb els clients, un per un, amb una eficiència que ni en somnis podríem imaginar.

Aquesta realitat a primera vista apocalíptica per Andorra presenta també un munt d’oportunitats, però requereix decisions empresarials ara i aquí, tant per a la gran superfície, com per a la perfumeria, la immobiliària o el petit despatx professional...

Un cop més les eines tecnològiques estan al nostre abast, només cal combinar-la amb el talent, per ara humà.

Són temps canviants i excitants. I les nostres empreses no poden quedar enrere.

tracking