La tribuna

Una aposta valenta pel ciclisme

La creació d’un equip de primer nivell donaria a conèixer la marca Andorra arreu del món i reforçaria la imatge que s’ha aconseguit amb l’acollida de proves com la Vuelta

Creat:

Actualitzat:

La Vuelta a Espanya és, juntament amb el Tour de França i el Giro d’Itàlia, una de les tres grans rondes del calendari ciclista internacional. I ens visita, com ho ha fet altres anys la Grande Boucle, el 14 i el 15 de setembre amb una arribada d’etapa i una altra d’íntegra. Mecànics, periodistes de tot el món i, evidentment, ciclistes de primer nivell recorreran alguns dels grans ports d’aquest petit país. Un luxe per als amants de les dues rodes i per als establiments comercials i hotelers del Principat, que amb tota probabilitat veuran augmentar la seva facturació gràcies als milers de persones que s’aproparan a veure a Vincenzo Nibali, Richie Porte, Alejandro Valverde i els altres galls d’enguany.

L’acollida d’aquesta prova demostra, una vegada més, que Andorra és, sense cap mena de dubte, una referència ciclista mundial. L’arribada de professionals al Principat, des que Joaquim Purito Rodríguez va fixar aquí la seva residència el 2012, reforça aquesta idea. Noms com el de Simon Yates, David de la Cruz o Carlos Verona destaquen entre els residents que han decidit viure i entrenar per les nostres carreteres. Competència per acollir proves de prestigi i atreure grans corredors. Una combinació excepcional a la qual li manca un element per vincular definitivament Andorra a un esport que porta turistes quan falta la neu: un equip professional de primer nivell, World Tour.

L’UAE Team Emirates, l’Astana Pro Team de Kazakhstan o l’antic Team Colombia són alguns dels exemples d’altres països que van apostar en el seu moment per fer aquest pas. Un pas, evidentment, que ha de ser decididament ferm i hauria de comptar amb el suport de les grans empreses del país. A canvi donaria a conèixer al mercat internacional el nom d’Andorra i serviria per ajudar a progressar els joves talents nacionals que aspiren a fer el salt a professionals. Tot amb una inversió econòmica d’uns 17 milions d’euros anuals, el pressupost mitjà dels equips World Tour per a totes les competicions que es van disputar l’any passat.

Suficient per col·locar aquest hipotètic Team Andorra al nivell del Trek-Segafredo o del Lotto NL-Jumbo i de pas, rememorar, aquell Andorra-Grandvalira que va aconseguir guanyar la Clàssica d’Ordizia el 2009.

tracking