La tribuna

Vols compartits

He de passar pel mostrador i no puc treure la targeta d’embarcament ‘online’

Creat:

Actualitzat:

Faig cua a l’aeroport per anar a Los Cabos, a la Baixa Califòrnia mexicana. El vol surt des de Barcelona, fa escala a Madrid i després a Mèxic DF, fins a Los Cabos, i és compartit entre Air Europa i Aeromexico. Els bitllets, en ser un viatge de premsa, els gestiona directament una agència.

Sempre intento viatjar sols amb la maleta de cabina, de manera que pugui estalviar-me fer les cues a la terminal, com també la possibilitat de perdre l’equipatge.

En aquesta ocasió, però, com que el vol és compartit m’obliguen a passar pel mostrador, i no hi ha manera de treure la targeta d’embarcament online.

Mentre faig la cua rebo una trucada d’Aeromexico. El vol a Mèxic DF té overbooking; m’interessa escoltar una oferta? No m’interessa. És un viatge de premsa i la gent compta amb mi. L’agència que gestiona havia reservat un seient al passadís. En canvi, quan finalment puc fer el check-in al mostrador, m’assignen una plaça al mig, entre dos seients, que no es pot canviar. Protesto amb educació, però no hi ha res a fer. L’home d’Air Europa és d’allò més antipàtic.

Quan arribo a Madrid ja estan embarcant el vol a Mèxic. Em presento al mostrador i els dic que tenia un seient al passadís i que a última hora me l’han canviat. Em diuen que el vol està complet. Insisteixo. La persona que m’atén fa un últim esforç. I una anul·lació d’última hora em permet viatjar les dotze hores de viatge fins a Mèxic des del passadís. Sort!

Dies després, per als vols de tornada ja aconsegueixo fer el registre en línia. Tots els seients són de passadís, tot i que el sistema no em deixa fer cap canvi.

Sembla evident que els vols compartits entre diferents companyies sempre porten complicacions; si viatges amb el teu equipatge no valen la pena.

No sols passa amb vols amb escales. També s’embolica la cosa en vols directes que no tinguin representació directa. Delta Air Lines, per exemple, vola directe de Barcelona a Nova York, però és Air France qui gestiona els canvis dels vols des de Barcelona. Si després vols fer un altre canvi et fan anar d’un portal a l’altre, i al final quasi sempre t’obliguen a trucar per telèfon.

Més d’una vegada m’he estat una hora en espera. I els puc assegurar que si algun cop els passa, la millor solució sempre és trucar directament al lloc on la companyia hi té la seu; en el cas de Delta Air Lines truquin al número dels Estats Units i gestionin el vol directament. Imagino que amb les altres companyies passa el mateix. Està bé saber-ho per evitar sorpreses d’última hora i no haver-te d’empassar la incomoditat d’un seient central en vols de llarga durada.

tracking