Les set claus

Agreujant les desigualtats

Fins i tot als països rics el progrés no beneficia igual tots els infants

Creat:

Actualitzat:

Aquests dies Innocenti, el centre de recerca de l’Unicef, ha presentat un informe que avalua la situació dels infants en 41 països d’alts ingressos en relació amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS). Recordem que els ODS són 17 objectius amb les seves metes i indicadors aprovats el 2015 pels països membres de les Nacions Unides. Demanen el compromís d’administracions públiques, entitats, empreses i particulars per aconseguir un món millor on tothom tingui accés als aliments, on es visqui en pau, on es gaudeixi d’un bon accés a la salut i l’educació, i també on les discriminacions s’hagin eliminat, on les ciutats siguin accessibles i sostenibles i on es redueixin els efectes que el canvi climàtic té en el medi ambient. Pot semblar una utopia, però si es treballa en tots els àmbits i des de tots els sectors, es poden aconseguir. Aquest nou informe se centra en els que afecten la infància (pobresa, fam, vida sana, educació de qualitat i gènere) i els seus resultats mostren que les desigualtats no sols no disminueixen en molts dels països considerats rics, sinó que estan augmentant tant entre països com en l’àmbit nacional. Com a exemple, de mitjana un de cada cinc infants viu en pobresa relativa i un de cada vuit amb inseguretat alimentària. Fins i tot als països amb millors resultats, un de cada cinc alumnes de 15 anys no arriba als nivells mínims de competència en lectura, matemàtiques i ciència. És per això que es recomana posar la infància al centre del debat dels ODS i fer les polítiques i plans d’infància adequats per no deixar cap infant enrere. Andorra no surt en l’informe però també ha de tenir en compte aquestes recomanacions, una de les quals, la millora en la recopilació de dades comparables, especialment sobre violència contra els infants o el desenvolupament de la primera infància, s’està fent periòdicament quan es presenta l’Observatori de la infància. S’hi ha de treballar ja!

tracking