Creat:

Actualitzat:

Andorra té la possibilitat d’esdevenir un país de referència del ciclisme, de la mobilitat sostenible i un model de convivència dels cotxes i de les bicicletes. Ja fa temps que s’ha evidenciat el potencial del nostre entorn per a atreure ciclistes, tant professionals que venen per a entrenar, com turistes aficionats que gaudeixen de les nostres carreteres. Però per arribar a ser un país capdavanter per a la pràctica d’aquest esport, no n’hi ha prou de fer alguns carrils bici, posar senyalitzacions de rutes o voler promoure els desplaçaments en bicicletes elèctriques. Cal una normativa que consideri els ciclistes, garantint la seva seguretat i, sobretot, una bona campanya de sensibilització perquè la convivència de cotxes i bicicletes a les carreteres es faci en plena harmonia i seguretat.

Val més tard que mai, i finalment Govern ja ha anunciat la voluntat de modificar el Codi de circulació. L’actual no inclou encara aspectes tan obvis com l’ús obligatori del casc, la distància d’un metre i mig per a fer un avançament d’un ciclista o la possibilitat de pedalar en paral·lel de dos en dos. Són normes que altres codis de circulació dels països veïns ja fa temps que contemplen i que, un cop en la nova normativa, permetran garantir una major seguretat per als ciclistes.

Sovint utilitzo aquesta columna per denunciar algun aspecte que em preocupa del nostre país, però aquest cop vull celebrar l’inici d’una campanya per part de Govern per a millorar la convivència entre els cotxes i les bicicletes. Es tracta de consells per a tots els usuaris de la carretera que haurien de millorar el respecte i la seguretat. Voler que Andorra esdevingui un referent de seguretat per a la pràctica del ciclisme és una bona notícia per a tots els que ens desplacem per les carreteres nacionals i pot esdevenir un motiu per atreure turistes que vulguin venir a pedalar en un entorn idíl·lic i segur. Andorra, territori ciclista!

tracking