Les set claus
El 'roaming' a l'abast
Normalitzar la itinerància telefònica és molt important per a un país turístic
Fa deu dies deia en una tertúlia radiofònica que el núvol andorrà, The Cloud, em feia més por que una pedregada. Perquè estava convençuda que ens anava molt gran a tots nivells. Ara tot indica que se n’ha pres consciència. Penso que ens hem de quedar amb la dita que una retirada a temps és una victòria, malgrat constatar que l’enderroc de les edificacions anteriors va ser precipitat i que l’import de diners destinat al projecte ha estat important.
Es repeteixen situacions en les quals Andorra vol destacar, però no sé si inconscientment, o volgudament, ens retrobem a emular el que ja ha tingut lloc en altres indrets, oblidant que el que ens fa atractius són les nostres diferències.
Ara ja no es pot fer marxa enrere per recuperar les façanes dels antics edificis, doblar-les per aïllar-les i refer tots els interiors, simplement, per exemple, per ampliar la sala d’exposicions. Però cal ser curosos en la destinació que es doni a l’espai que ha quedat alliberat.
Continuo pensant que seria millor mostrar-nos simplement com som i com hem estat, sense vergonya ni recança. Mentre es reflexiona, estic segura que també es pot aportar, des de l’àmbit de la telefonia, aquest cop tan sols amb una mica d’esforç econòmic, correcció en les condicions del roaming, que si bé han contribuït a omplir arques, tants ensurts continuen donant als turistes usuaris que tenen contracte amb operadors que no han tancat acords amb la telefonia andorrana.
Ja sé que dient això em repeteixo, però els encara milers de turistes que ens visiten, i que diem voler tractar bé, no mereixen no poder mirar les fotografies o llegir els missatges que reben pagant la lliscada de dit a preu d’or.
De la mateixa manera que amb el núvol s’ha sabut reaccionar, seria molt benvingut fer-ho ja amb el roaming assolint més pactes amb compa-nyies operadores per obtenir preus assequibles per als visitants i anunciar-ho abans de la temporada d’hivern.