Creat:

Actualitzat:

“Els detalls marquen la diferència.” Ho vaig llegir fa ja molts anys en el fantàstic llibre de Tom Peters En busca de la excelencia. I té raó. Els detalls constitueixen el principal factor de mobilització de l’ésser humà. Gràcies als petits detalls, tots hem experimentat moltes vegades importants canvis de percepció en qualsevol àmbit de la vida, professional, social, serveis, consum, etc. I aquest canvi de percepció ens ha motivat sovint un canvi d’actuació i decisió.

En un món com el que vivim, on al meu entendre impera la mediocritat, aquelles persones i empreses que saben fer dels detalls els seus diferencials i saben posar-los en valor, tenen l’èxit assegurat.

En l’àmbit empresarial, la gran majoria de les compa-nyies focalitzen les seves estratègies en accions sense tenir en compte els detalls, principals factors que provoquen les vendes. Per què solem visitar de forma més freqüent uns determinats restaurants que d’altres? Pels detalls. Estem vivint una època en què fer un trajecte en avió ha perdut tot el glamur que havia tingut temps enrere. Fa tan sols una dècada les diferents companyies s’esforçaven per fidelitzar els seus clients mitjançant petits detalls que et feien el vol més distret i agradable. Avui, en una brutal carrera per intentar donar preus gairebé regalats i a la vegada mantenir les empreses vives econòmicament, gairebé totes les companyies han oblidat el que significa la satisfacció de la seva font d’ingressos, el client.

A la família, amb els amics o en el treball, els detalls et faran sobresortir com a ésser humà. Si realment vols convertir-te en un dels millors, pensa en les petites coses que et diferenciaran dels altres. Ser extremadament amable i educat ha de constituir l’element diferencial més important. Preocupar-te d’escoltar, seguir i interessar-te per la vida dels teus, ajudar en tot el que puguis, ser generós i sorprendre quan sigui possible, et convertirà en un ésser impecable i àmpliament acceptat.

tracking