Creat:

Actualitzat:

El novembre ha esdevingut el mes de referència de les compres online. Diumenge passat, dia 11, el Singles Day encetava la traca de les compres per internet. Es tracta d’un esdeveniment comercial, originari de la Xina, que consisteix a llançar ofertes en les compres per internet, provocant que l’11-11 esdevingui el dia de més vendes a través de la xarxa en els països asiàtics. D’aquí a uns dies, el 23 de novembre, arribarà un fenomen similar, però aquest cop amb origen als Estats Units i ja globalitzat a tot el comerç mundial. Es tracta del ja conegut Black Friday, el dia per excel·lència de les ofertes i descomptes en les botigues físiques, però també en els comerços electrònics, cada vegada més nombrosos. Finalment la bogeria consumista acabarà el dilluns següent, el dia 26, amb el Cyber Monday, jornada centrada aquest cop en les compres per internet.

Aquests esdeveniments i el seu creixent ressò són una mostra del canvi de tendència de compra dels consumidors i de l’evolució del comerç electrònic a escala mundial. A casa nostra, per fi, Govern i Cambra de Comerç ja han pres consciència de la importància del comerç electrònic, tal com hem pogut llegir a les notícies de la passada Jornada Horitzó Retail. Ara bé, seguim encara ben lluny d’aconseguir que els comerços andorrans puguin alinear-se a aquesta tendència global. Els problemes de transaccions i els tràmits duaners segueixen essent els entrebancs al comerç electrònic. I mentre esperem, a contratemps, les lentes resolucions i les suposades negociacions dels acords d’associacions, no ens queda un altre remei que fer venir el client a casa nostra. Un país que va perdent el seu atractiu per les compres i que té com a espasa de Dàmocles el creixent monstre del comerç online. Amb aquesta situació, caldrà fer front al difícil repte de reinventar el comerç andor­rà i fer que les compres siguin unes experiències més atractives.

tracking