Creat:

Actualitzat:

L’OMS, UNICEF i The Lancet presenten aquests dies un informe sobre si es donen les condicions perquè els infants d’avui puguin créixer, desenvolupar-se i tenir un futur. Les conclusions dels experts no són les que ens agradaria sentir: cap dels 180 països inclosos (Andorra no hi és) posa els recursos necessaris perquè la salut i els drets dels infants no estiguin en perill. Algunes de les amenaces que els afecten són el canvi climàtic, la degradació ecològica, les migracions, els conflictes, l’augment de les iniquitats i les pràctiques comercials de productes nocius per als infants. Avui ens centrarem en l’efecte que la publicitat té perquè les dades que es publiquen ens haurien de fer reflexionar. Els nens, nenes i adolescents estan constantment exposats a publicitats nocives d’empreses que aprofiten la seva vulnerabilitat. Especialment perjudicials són aquells anuncis de productes com els ensucrats, el menjar ràpid, el tabac o les apostes i que poden tenir greus conseqüències en la seva salut i benestar. En alguns països com els Estats Units, els nens veuen més de 30.000 anuncis cada any, molts dels quals de productes nocius. I s’ha demostrat que l’autoregulació no funciona. Un estudi entre adolescents afroamericans de Los Angeles mostra que 4 de cada 5 anuncis diaris que veuen són de begudes alcohòliques i l’exposició a anuncis de tabac s’ha incrementat un 250%. A països com el Brasil, l’Índia, Nigèria i el Pakistan, un 68% d’una mostra de nens de 6 anys podien identificar com a mínim una marca de tabac. A la Xina eren un 86%. Tot i que els anuncis locals són pocs, caldrà una més actual regulació de la publicitat que veuen els nens i que els protegeixi de campanyes publicitàries que l’únic que fan és promoure productes addictius o poc saludables. Cada cop que estiguem davant d’una pantalla, pensem en quines conseqüències pot tenir allò que estem veient o que estan veient els més petits.

tracking