Les set claus

La Covid can­via l'empresa

Guanyaran les empreses que hagin aprofitat la crisi per digitalitzar-se

Creat:

Actualitzat:

Aquesta setmana l’Organització Mundial de la Salut ens advertia que la pandèmia de la Covid durarà uns dos anys més. Les grans empreses que disposen de moltes dades ja fan plans i prenen mesures per adaptar-se a la nova situació. Google ha indicat a tots els seus empleats que com a mínim han de teletreballar fins al juny de 2021 i Apple ha decidit tancar les seves botigues en les ciutats on hi ha mes risc de rebrot.

En totes les crisis a la majoria de les empreses els va malament, però n’hi ha d’altres que se saben adaptar i en surten reforçades.

Aquesta crisi ha enfortit empreses que actuen en els sectors de la salut, comerç electrònic, logística, tecnologia que afavoreix el teletreball i serveis digitals, i pel contrari ha afectat negativament el comerç tradicional, centres comercials, hotels i restaurants, cultura, gimnasos, turisme, automòbil...

Com podem reduir l’efecte d’aquesta crisi, i en el millor dels casos sortir-ne reforçats?

Les empreses que n’estan sortint reforçades sembla que tenen un denominador comú, la digitalització. Estem davant d’un moment de canvi històric, l’empresa que vol sobreviure ha de digitalitzar-se, apostar, si la seva activitat ho permet, pel teletreball reduint costos de lloguers i despeses generals d’oficines i reduint despeses de viatge.

Aquests canvis són molt importants, i sempre generen neguit, no obstant, el fet que l’OMS ens adverteixi que tenim dos anys més de Covid ens ha de fer veure que les regles del joc han canviat, i hem d’adaptar-nos variant el nostre pla de negoci i enfortint la nostra situació financera, o correm el risc que la nostra empresa engreixi la llista d’empreses que no van superar la crisi de la Covid.

Les empreses que al final de la crisi surtin guanyadores i més preparades per competir són aquelles que l’aprofiten per transformar-se i digitalitzar-se en temes que interessin els seus clients.

tracking