Creat:

Actualitzat:

Dijous passat, Unicef Andorra i el CRES presentaven l’Observatori de la Infància. Aquesta edició, degut a l’excepcionalitat per la Covid-19, també inclou alguns indicadors sobre com el confinament ha afectat i està afectant els infants d’Andorra i les seves famílies.

Sobre com va ser el seguiment del curs durant el confinament, les dades ens indiquen que un de cada tres alumnes va tenir problemes per seguir el curs telemàticament. Si es fa la mateixa pregunta als progenitors, tres de cada cinc diuen que ho ha tingut fàcil, sobretot aquells de segona ensenyança (que serien més autònoms), però més difícil amb els més petits (que requereixen més atenció).

Si es demana als alumnes el perquè, les respostes més freqüents han estat que no agraden les classes online ja que són més difícils de seguir, manca de concentració des de casa, mala organització del temps, es troba a faltar la relació amb la resta de companys... La dificultat de connexió no arriba fins a la vuitena posició (amb un 30% de respostes) i la d’utilització de les aplicacions és la darrera (només amb un 13%).

Si la pregunta es fa als pares i mares, les primeres respostes són aquelles relacionades amb l’acompanyament dels estudis, tant per part dels progenitors (amb els més grans, manca de coneixements per ajudar-los a fer les tasques i amb els més petits manca de temps ja que necessiten més supervisió) com per part dels docents o l’escola (manca de suport, de seguiment, de planificació, poc contacte amb els docents o l’escola, mètodes diferents segons els professors o centres educatius).

És clar que el curs passat va ser difícil per a tothom, alumnes, pares, mares, professorat i escoles, i hem de pensar que malgrat que aquest no serà tampoc fàcil, hem après i si repetim l’enquesta a final d’aquest curs, les respostes no seran les mateixes i que siguin tres de cada tres els que no han tingut dificultats per seguir les classes.

tracking