Les set claus
'Youtubers'
Ser youtuber no és una professió a l’ús, tot i que últimament aquesta ocupació provoca moltes reaccions en cadena i aixeca núvols de polvorera. L’origen de la qüestió són indiscutiblement els ingressos que diuen que produeix aquest business. Parlem, doncs, conseqüentment d’imposició tributària i de la seva liquidació diferencial, en funció del lloc del món on ens toca o més ben dit, on volem viure. La manca genèrica d’harmonia fiscal en un univers globalitzat fa que la recerca on implantar un negoci sigui un element essencial. Alguns fets puntuals han situat en el punt de mira els youtubers, criminalitzant-los, entenc que de forma a-priorista i injusta. L’estampida de contribuents vers les nostres contrades, menys golafres en matèria fiscal, han alçat algunes boques mediàtiques folklòriques, indocumentades i verinoses del sud. En aquest aspecte la nostra diplomàcia té molt a dir i a fer en matèria de pedagogia reactiva, explicant als nostres veïns que disposem d’una fiscalitat poc agressiva però també suficient, dins d’un marc legal vigent i de convivència entre Estats. A mi els youtubers em mereixen tots els respectes, tot i que no soc un consumidor dels continguts que generen. Però si volen venir a establir-se a Andorra, assumint els drets i les obligacions del Principat, per a mi són benvinguts. Només faltaria que haguessin de viure on diguin els progres i els envejosos, perquè d’això es tracta quan plouen les crítiques envers els youtubers! El nostre país té molt encant per atreure professionals i empreses. Posseir un règim fiscal tou i homologat és un paràmetre fonamental per decantar-se en aquesta selecció. La resta ho posa internet, que permet treballar, generar negoci i entreteniment, compartint continguts des de casa amb la resta del món. Govern ha de continuar esforçant-se, però, afavorint la implantació normalitzada de les plataformes digitals, dins de l’àmbit del comerç electrònic.