Les set claus
Andorra, el país de la neu
El sector de la neu a Andorra ha iniciat un procés de concentració dels dominis esquiables amb l’objectiu d’assolir una marca única sota la idea “Andorra, el país de la neu”.
El primer pas fou la creació de Grandvalira per comercialitzar el forfet conjunt de Pas de la Casa, Grau Roig i Soldeu el Tarter. Després l’adquisició del 75% d’Ordino-Arcalís per part de la societat explotadora de Pas de la Casa Grau Roig, i ara l’acord d’integració de Soldeu el Tarter amb Pal Arinsal, són passos encaminats a assolir una sola marca, amb un sol forfet conjunt, que permetrà a Andorra ser més competitiva a nivell internacional.
El principal beneficiat és l’esquiador ja que tindrà la possibilitat de triar una gran varietat de dominis esquiables sense necessitat de canviar d’hotel. En cas d’assolir-se la marca única i el forfet únic, Andorra es convertiria en el primer país del món a aconseguir aquest objectiu, i els impactes indirectes en l’economia andorrana serien gegantins. Hoteleria, restauració i comerç serien inicialment els grans beneficiats de l’afluència continuada de turistes, però la resta de l’economia també sentiria els efectes positius de posicionar Andorra com un destí de neu únic i classificat en el Top 10 mundial.
No és forassenyat afirmar que el procés de concentració de la neu afectarà la vida i prosperitat de tots els Andorrans i residents en major o menor mesura i canviaria el mapa del món de l’esquí, no solament al Pirineu, sinó a tot Europa.
Per aquest motiu, els andorrans i residents hem de demanar a totes les parts que els ha tocat gestionar temporalment la riquesa de les muntanyes que són propietat de tots els andorrans, que treballin conjuntament per assolir l’objectiu que Andorra es converteixi en un destí únic de neu, sota una sola marca i amb un forfet únic. Aquesta és una oportunitat única perquè tot el món ens percebi com “Andorra, el país de la neu”.