Creat:

Actualitzat:

Encara que sembli un concepte molt poc tangible, realment és tot el contrari. Des de fa cert temps, la felicitat dels treballadors s’ha convertit en un actiu més a mesurar, quantificar i reforçar. Però, què és exactament la felicitat a la feina? Probablement la resposta a la pregunta variarà en funció de cada persona, però el que sembla clar és que es podria definir com una barreja de plaer, èxit i aspiració. Des dels anys noranta, l’institut Great Place to Work desenvolupa una metodologia i diferents estudis per establir una classificació de les millors empreses per treballar-hi. Les investigacions es basen en les dades ofertes per milions de treballadors al llarg de 50 països, representant unes 6.000 empreses de tots els sectors i mides. Els estudis donen dades molt reveladores com ara que les empreses que apareixen a la classificació com les millors en les quals treballar rendeixen el doble que la resta. Segons aquests estudis, els punts bàsics que marquen amb traç fort la felicitat d’un treballador es basen en les qüestions següents: Assoliments: els èxits fan que els empleats guanyin confiança que, alhora, els motiva per desenvolupar noves habilitats, aprendre coses noves, assolir nous objectius. Reconeixement: el reconeixement dels èxits no és només un gran estímul sinó que, a més, reforça l’esforç que s’ha realitzat. A tots ens agrada sentir que som valuosos per a l’equip i que estem complint les expectatives. Enteniment del treball: els empleats necessiten conèixer, entendre i tenir una visió global del projecte en què treballen, així com el paper que hi juguen. Això dona sentit a les seves tasques i responsabilitats diàries. Desenvolupament i creixement: un altre dels pilars de la motivació és l’oportunitat de desenvolupar-se professionalment i créixer dins de la companyia. Tenir oportunitats d’aprendre i reciclar-se per evolucionar com a professional i promocionar dins l’empresa. Responsabilitat: donar un major nivell de responsabilitat als treballadors es tradueix en més iniciativa, energia, persistència i increment de productivitat.

tracking