Creat:

Actualitzat:

Segur que a hores d’ara ja esteu un mica farts de tant Black Friday que va començar a anunciar-se ja fa setmanes i que encara serveix de pretext per enviar correus repetitius que anuncien que ets a temps de no morir sense haver comprat un article rebaixat. Aquest any crec que les ofertes han superat les expectatives, suposo perquè a banda del meu sector professional, que vaig descobrir l’any passat amb els divorcis exprés, ara ja inclús pots adquirir un taüt regalat.

Tanmateix, no us preocupeu si no heu sucumbit al consumisme del més pur estil americà, ja que després del divendres en tenim un altre, arriba el Cyber Monday. No ens haurem recuperat de la ressaca del Black Friday (encara tenim correus conforme que podem viatjar a Sebastopol per menys preu que a Saragossa) i ja tenim noves ofertes amb un altre eslògan americà al qual ens hem apuntat sense parpellejar.

Però us he de dir una cosa... segons l’Organització de Consumidors i Usuaris espanyola (OCU), dels objectes que s’ofereixen tan sols l’11 per cent té aplicada una rebaixa real del seu preu.

La resta d’oferta es tracta de productes que han pujat misteriosament de preu uns dies abans per després aplicar una rebaixa per tenir gairebé el mateix el dia X, però lògicament amb l’eufòria dels compradors que creuen emportar-se una ganga.

Al Principat no podíem ser menys i ens hem sumat a la moda americana. Aneu amb compte i reviseu l’historial de preus. És fonamental saber quin preu tenia fa uns mesos el producte que voleu comprar rebaixat al Black Friday. Així sabreu si el descompte que hi han aplicat és realment una bona oferta o us enganyen. Com més coses sapigueu sobre l’historial de preus de qualsevol producte, més ben preparat estareu per encarar el Divendres Negre. Així de simple, vigilar per tal que el preu que acabes pagant no sigui el mateix que el que hauries pagat el dia abans, sense cues ni aclaparaments.

tracking