Les set claus
El 'Diversity Washing'
Les empreses han de saber que el postureig no és suficient
En el panorama empresarial actual, la diversitat i la inclusió s’han convertit en paraules de moda. No obstant això, passa que les empreses les han vist com una tendència simple sense pensar en els problemes de fons i només adopten la façana sense abraçar realment la causa, i aquí és on entra en joc el Diversity Washing. Per diversitat estem parlant de lluites de minories, és a dir, paritat de gènere, diversitat funcional, orígens culturals i religiosos, orientació sexual, etcètera.
Per tant, quan parlem de Diversity Washing, de què estem parlant? Imagineu-vos una campanya de contractació amb un equip divers, somrient i col·laboratiu, però darrere d’aquesta idíl·lica imatge en realitat l’empresa no està implementant cap política de diversitat real, aquí és quan parlem de Diversity Washing, que té com a objectiu atraure i retenir aquesta força de treball diversa i amb una base real, ja que això pot crear un sentiment de desconfiança entre els empleats i els candidats potencials, i les seves conseqüències a llarg termini poden repercutir en la reputació de l’empresa.
El Diversity Washing és un fenomen relativament recent, però el seu impacte i la seva reacció pública davant d’aquesta pràctica poden suggerir tendències en la seva evolució futura amb la conscienciació i la importància de la diversitat i la inclusió real en augment, i a mesura que la diversitat es va normalitzant el focus canvia cap a la inclusió real, ja que no es tracta només de qui es contracta, sinó de com aquestes persones són incloses, es valoren i s’impliquen a l’empresa i viceversa.
En un moment en què l’autenticitat i la transparència són més valorades que mai, les façanes només duren un temps i tard o d’hora les accions parlen per si mateixes, i en un món moralment connectat i informat les empreses han de reconèixer que les mitges mesures i el postureig ja no són suficients i que la diversitat i la cultura d’inclusió no són només una moda.