Notícies d'empresa
Idees que canvien vides
Xelmy, l’agència amb seu a Andorra, està present als principals mercats del món
XELMY és una agència creativa integral amb headquarters a Andorra i oficines a Londres, Barcelona, Madrid i Nova York. En poc més de quatre anys, XELMY va passar de ser una petita agència boutique d’Andorra la Vella a una xarxa creativa independent amb oficines als principals mercats del món.
Començant les seves activitats a Andorra el novembre del 2018, ràpidament va créixer i es va expandir més enllà dels límits del Principat, obrint oficines a Espanya. El 2020, l’adquisició de l’agència Zoom, de Barcelona, va afermar les operacions de XELMY a la península Ibèrica, no tan sols incorporant la seva cartera de clients, sinó també gran part del talent creatiu que movia els engranatges d’aquesta agència digital.
Segons Paula Grassi, Chief Operations Officer i co-founder de XELMY, “estem el 100% compromesos amb Andorra, amb el medi ambient i amb la igualtat en tots els sentits, per això sempre busquem crear històries que no tan sols connectin amb la societat, sinó que també compleixin un rol fonamental a l’hora de generar consciència i modificar hàbits per millorar”.
Aquest procés de creixement es va veure recolzat per la incessant incorporació de nous i prometedors clients, per als quals s’han desenvolupat projectes d’envergadura mundial que, d’una banda, han ajudat a posicionar l’agència com a referent a la regió i, de l’altra, també a fer-se un lloc significatiu en els festivals creatius més importants i prestigiosos del món.
Una fita decisiva
Una fita important en la història de XELMY són els dos premis internacionals (i els nombrosos esments) aconseguits amb la seva campanya #StayAtHomeSafe per a l’aplicació mòbil de seguretat UrSafe. Una campanya que es va fer creditora del primer premi en festivals, per a l’agència, per al client i també per al Principat d’Andorra! Un fet històric que deixa ben clara la incessant cerca de l’excel·lència en tot el que es fa a XELMY.
Però aquesta campanya no tan sols ha guanyat premis. També ha ajudat, literalment, a salvar vides. Ens ho explica Laia Grassi, Chief Creative Officer i co-founder de l’agència: “El 2020, quan va començar el confinament, l’equip d’estratègia de l’agència va contactar amb el client en notar una tendència alarmant. La violència domèstica havia escalat a xifres desorbitades. Havíem de fer alguna cosa. Sabíem que podíem fer alguna cosa. Però el desafiament era: com? Arribar a les víctimes en ple confinament i vivint amb el seu pitjor enemic semblava impossible. Però ho vam aconseguir. I això val més que qualsevol premi.”
Una idea és una cosa molt poderosa i a XELMY flota en l’aire la convicció que cada projecte és una oportunitat per fer del món un lloc millor. I no hi ha millor prova que aquesta iniciativa.
Què ofereix el futur per a XELMY?
És difícil de dir. Però el que és segur és que amb aquesta projecció de creixement mundial, amb l’àmplia experiència en els mercats publicitaris més importants, amb el talent que compon les seves files i gràcies a les grans campanyes creades per a les més famoses marques globals, aquesta agència boutique que des d’Andorra ha aconseguit conquistar mig planeta està tot just començant.