El recinte multifuncional tindrà un màxim de 7.000 metres quadrats

El Govern treballa amb un plantejament semblant al del Cirque du Soleil del Parc Central quant a superfície i capacitat

46440.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Ho va anunciar ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp, el qual va assegurar que en ser una obra “bastant important” –tindrà capacitat per a 5.000 persones i serà l’equipament més gran del país– “ens hem de donar com a mínim un marge d’un any i mig o potser dos”, és a dir, el 2018, per veure’l fet realitat. En declaracions als periodistes, el ministre va detallar que el Govern treballa amb un plantejament semblant al Cirque du Soleil al Parc Central, que amb els seus 7.000 metres quadrats és el màxim que s’ha fixat l’executiu. “L’espectacle del Cirque du Soleil en tota la seva dimensió és el que ens marca el màxim que tindrà aquest recinte”, va indicar, i hi va afegir que “6.000 o 7.000 metres quadrats és el màxim a què aspiraríem”.

Grans esdevenimentsEl Govern ha previst una partida d’1,2 milions als pressupostos d’aquest any per al concurs d’idees, el projecte constructiu, l’adjudicació de l’obra i l’adequació del terreny que acollirà el centre, el cost total del qual s’eleva als 7,5 milions. La instal·lació acollirà grans esdeveniments com ara festivals, concerts i congressos multitudinaris. Actes, però, que seran “de menor envergadura” que el Cirque du Soleil. “Qualsevol cosa que farem serà menor”, va reiterar Camp. Respecte a la ubicació del macroespai, el ministre es va limitar a explicar que l’executiu està analitzant terrenys però va declinar detallar quins. Tal com ja va publicar el Diari, l’executiu treballa amb sis o set possibilitats totes elles a Andorra la Vella o Escaldes-Engordany. En cas de decantar-se per la darrera parròquia, el Clot d’Emprivat sona com una de les possibles ubicacions. Si finalment s’opta per Andorra la Vella el centre podria acabar fent-se a la zona propera a l’estadi Comunal o, també, hi ha l’opció de Santa Coloma. Segons va explicar ahir el ministre, actualment el Govern està immers en l’“anàlisi de totes les variables” com són la infraestructura en si, és a dir, com serà i amb quins mòduls comptarà; el ter­reny –“estem mirant diferents possibilitats de terrenys”, va dir–, i el ventall d’espectacles que podrà acollir l’equipament. “El que no farem és tirar endavant una infraestructura sense tenir clar els espectacles que hi hem de fer i el cost que tindran”, va assenyalar. En aquest sentit, va avançar que es treballarà en una programació d’esdeveniments anuals i va destacar que “en aquest moment estem analitzant aquestes tres potes”, perquè “és molt important tenir clar i ben acotades i dimensionades les tres variables”.

L'ANDORRA SHOPPING FESTIVAL CREIX UN 8,6% EN NOMBRE DE VISITANTS

L’Andorra Shopping Festival celebrat la tardor passada va rebre un 8,6% més de visitants que l’any 2014. En la presentació del balanç de l’esdeveniment, el ministre de Turisme, Francesc Camp, va voler reivindicar l’encert d’avançar el certamen a l’octubre coincidint amb el pont del Pilar. “Es va prendre una molt bona decisió perquè al novembre no hi havia els ponts habituals. Una decisió excepcional perquè l’any que ve tornarem a fer l’Andor­ra Shopping Festival al novembre”, va explicar, i va destacar que el cap de setmana en què va coincidir el Shopping Festival i la Nit Vivand London Go “es va fer rècord d’afluència a Vivand”. Del 9 d’octubre a l’1 de novembre es va registrar una entrada de 124.756 turistes i 357.775 excursionistes, un 10,6% i un 8% més que el 2014, respectivament. Pel que fa a procedències, els visitants de l’Estat espanyol van augmentar un 12,8%, i els del francès, un 5%. Camp va assegurar que les xifres són “força positives”, però va fer una crida als restaurants a implicar-se més a l’Andorra a Taula i als comerços al concurs d’aparadors. “Quan veus que als que s’impliquen els funciona bé el negoci et preguntes per què la resta no ho fa. L’únic que podem fer és demanar que s’impliquin més”, va assenyalar el ministre. Pel que fa al pla estratègic del comerç, Camp va detallar que ja es troba en fase de diagnòstic i que l’objectiu és tenir-lo enllestit a principi d’abril després de la reunió amb el sector comercial del febrer.

tracking