Govern busca terrenys per construir l’heliport
Toni Martí afirma que s’estan valorant terrenys com el de la Borda Vidal i d’altres que han ofert alguns particulars
Amb tot, descarta fer-lo prop del centre i es mostra obert a rebaixar la partida del pressupost d’enguany destinada a l’heliport, si bé té clar que s’ha de garantir. El cap de Govern, Toni Martí, va afirmar ahir des d’Encamp que “si s’hagués de rebaixar ho rebaixaríem”, però va deixar clar que “no sóc partidari de treure la partida” perquè “ha de quedar oberta”. “S’ha de conservar perquè és una voluntat de la nova política d’inversions públiques andorrana”, va manifestar. “La voluntat de fer l’heliport segueix”, va reiterar, i va afegir que “perquè avui en dia tinguem dificultats no vol dir que renunciem a la responsabilitat de fer un heliport”. El líder de l’executiu va recordar que Liberals d’Andorra ha demanat l’anul·lació de la partida i en aquest context va insistir que “no es pot anul·lar perquè és una voluntat ferma d’aquest Govern”. “Puc entendre que es rebaixi la partida, però s’ha de conservar”, va reblar. Dificultats que responen a la polèmica que va suscitar la possible construcció de l’equipament a la Comella i la decisió del nou equip comunal de rebutjar-lo. “És evident que no és un tema fàcil”, va admetre Martí, però “totes les possibilitats estan obertes”. Martí va exposar, en declaracions als periodistes després de reunir-se amb els cònsols d’Encamp, que l’executiu contempla diversos terrenys, com ara “la Borda Vidal i potser d’altres”.
Parcel·les de particularsAixí, va confessar que s’estan estudiant “altres parcel·les” i va avançar que entre aquestes n’inclouen algunes que han ofert propietaris privats. “No tot s’acaba en terrenys de cessió, hi ha ciutadans que ens han ofert les seves parcel·les”, va detallar. En aquest sentit, va subratllar que “el Govern d’Andorra no té una multitud de terrenys” i, per tant, “totes les possibilitats estan obertes”, també les dels particulars. Ara bé, va descartar tornar a estudiar ubicacions properes a nuclis de residents. “Hem d’extreure lliçons del que ha passat. Difícilment es podrà fer un heliport que estigui molt pròxim al centre”, va sentenciar, alhora que va insistir que “és una infraestructura necessària” i va remarcar que donarà “tot el suport” al ministre de Transports per fer-ho realitat.
EL PS I SDP,, PREOCUPATS PER ENGOLASTERS
El PS?i SDP?es van mostrar ahir preocupats per si els terrenys d’Engolasters es contemplen com a possibilitat per construir-hi l’heliport. La consellera del PS?al comú d’Escaldes-Engordany, Cèlia Vendrell, va demanar a la cònsol major, Trini Marín, si el Govern ha demanat algun terreny a la parròquia. A les preguntes que va entrar a tràmit ahir, la consellera reclama una còpia de la demanda del Govern en cas que hagi sol·licitat “algun terreny de la parròquia”, tenint en compte que “el segon terreny en estudi per ubicar l’heliport està situat a Engolasters”. De la seva banda, el conseller d’SDP Víctor Naudi va lamentar que l’executiu no hagi contestat la demanda d’informes tècnics. “Ens preocupa una possible ubicació a Engolasters”, va manifestar, i va afegir que “volem ser vigilants amb aquesta qüestió”.
LES TRANSFERÈNCIES SEGUIRAN CONGELADES L'ANY 2017
El cap de Govern, Toni Martí, va afirmar ahir que les transferències als comuns seguiran congelades a 54,6 milions d’euros l’any que ve, a no ser que abans s’arribi a un acord amb els comuns en el marc de la reforma de les competències i les transferències. Després de la reunió que va mantenir ahir amb els cònsols d’Encamp acompanyat de la secretària d’Estat de Relacions Institucionals, Consol Naudí, el líder de l’executiu va avançar que hi podria haver “un replantejament” si s’arriba a un acord. “Tot dependrà de com queda el marc competencial”, va afegir. De la seva banda, el cònsol major d’Encamp, Jordi Torres, va assegurar que els 54,6 milions “és una xifra amb la qual els comuns ens sentim còmodes” perquè permet “anar reduint l’endeutament, equilibrar el pressupost i seguir oferint serveis als ciutadans”. Amb tot, va apuntar que “la voluntat tant del Govern com dels comuns és arribar a una entesa” per reformar el marc competencial, i “crec que hi arribarem”. Martí també va cridar a “clarificar les competències” i va detallar que el que es revisarà serà el manteniment de les carreteres secundàries, la cessió gratuïta d’espais, les infraestructures sensibles, nous vials o el codi de l’administració. Així, va indicar que “s’ha de posar sobre la taula i clarificar d’una vegada per totes qui es fa càrrec del manteniment de la xarxa viària nacional” i va remarcar que “cal un plantejament molt més global” per evitar “un greuge comparatiu” entre parròquies.