Unes cinquanta famílies reben ajuda de Càritas de Sant Julià durant el 2015
Pel que fa les xifres d’enguany, el mossèn de la parròquia, Pepe Chisvert, ha recalcat que “ens hem mogut amb unes xifres molt similars a les del 2014”, però ha matisat que “hem detectat una disminució de les situacions de pobresa que definíem com a cròniques”. D’aquesta manera, Chisvert ha comentat que fa quatre anys es va notar una punta molt alta d’ajudes directes, però ha recalcat que “sembla que a poc a poc les famílies comencen a respirar”.Pel que fa al desenvolupament del web, González ha explicat que “necessitàvem anar més enllà” i ha afegit que gràcies a aquest lloc en línia es posen a l’abast de tothom les diferents accions que es realitzen des de Càritas de Sant Julià de Lòria. D’aquesta manera, d’entre les diferents opcions que ofereix el web, Chisvert ha detallat que totes les persones interessades “poden veure qui hi ha al darrere de Càritas de Sant Julià, on estem ubicats i què és tot el que podem fer”. A més, tant el mossèn de la parròquia com el president de Càritas de Sant Julià de Lòria han recalcat que el web també és un punt d’informació “ideal” per a totes aquelles persones que vulguin col·laborar, sigui amb voluntariats o bé amb una aportació econòmica. D’entre les diferents opcions d’ajut que es poden consultar des del web - a la secció 'Què fem?'-, Càritas posa a disposició dels usuaris un servei d’atenció personal directa, adquisició d'aliments, pagament de despeses, gestió d’ajuda alimentària, entre altres. D’altra banda, Chisvert també ha detallat que amb aquest web es fa una tasca de transparència, ja que tal com ha indicat, “semestralment publiquem el nostre balanç de comptes i tothom pot veure on es destina fins a l’últim cèntim”. “Tots els fons que recollim es destinen sempre a l’ajuda directa”, ha admès.Quant al principal repte d’enguany, Chisvert ha detallat que el més important és detectar les situacions de pobresa, ja que “si no ho sabem, no podem actuar” i ha afegit que “la millor manera per aconseguir-ho és des de la discreció”. En aquest sentit, Chisvert ha recalcat que la prioritat és arribar a aquelles persones a les quals ara mateix no s’està arribant, tot i afegir que “els indicadors que tenim ens diuen que les situacions més greus, de caràcter crònic, han disminuït”.D'altra banda, la consellera de Turisme de la parròquia, Meritxell Teruel, ha explicat que s’han instal·lat una sèrie de codis QR, en català, castellà, anglès i francès, a l’església de Sant Julià de Lòria perquè els turistes que la visitin puguin obtenir tota la informació de les imatges representades d’una manera “molt còmoda i senzilla”. Per facilitar la seva localització, Teruel ha detallat que a l’entrada de l’església s’ha instal·lat un planell informatiu amb totes les ubicacions dels codis.Finalment, quant a la campanya de Nadal d’enguany, el president de Càritas parroquial de Sant Julià de Lòria, Jordi González, ha explicat que s’han recaptat un total de 5.914 unitats d’aliments, xifra una mica inferior a la de l’any 2014, en què es van recollir un total de 7.278 unitats. Tot i això, González ha assegurat que “el resultat d’enguany ha estat molt positiu” i ha matisat que la disminució respecte al 2014 “ve donada perquè tots els donatius han estat fets per persones i famílies de la parròquia sense cap aportació significativa de grans lots procedents d’empreses”.