Cap denúncia al Pas pels problemes de soroll

El departament de Medi Ambient no va tenir cap notificació durant el 2015 i enguany tan sols ha rebut dues queixes

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Així es desprèn de les dades recollides pel departament de Medi Ambient, l’encarregat de fer els controls corresponents i de gestionar les denúncies que es facin en aquest aspecte. El director del departament, Marc Rossell, va explicar que durant l’any 2015 no van rebre cap denúncia per aquesta problemàtica i en el que portem de 2016 tan sols s’han recollit dues queixes, una d’escrita i una de verbal que precisament té relació amb l’única queixa que es va rebre durant el 2014. El 2013 tampoc se’n va rebre cap, mentre que cal remuntar-se fins al 2012 per trobar un total de 10 denúncies per activitats d’oci nocturn. Rossell va recordar que el 2011 la problemàtica va ser important. “Es van recollir moltes queixes i fins i tot van arribar cartes al raonador del ciutadà”, va explicar, afegint que és per aquest motiu que es va decidir, l’any següent, dur a terme “una campanya exhaustiva” per intentar posar-hi remei. “Vam revisar tots els locals (bars, restaurants i discoteques) tant de l’interior com de l’exterior perquè també hi havia denúncies pel soroll de les terrasses durant el dia”, va detallar. A més, es van arribar a obrir 5 expedients sancionadors, ja que es van detectar locals que no disposaven de la doble porta que han de tenir de manera obligatòria o alguns establiments que havien manipulat el limitador acústic. Des de Medi Ambient es defensa que la campanya va ser resolutiva i és que “des de llavors no s’ha imposat cap més sanció”. Rossell va recordar que “només actuem quan hi ha una denúncia” i en aquell moment es visita el pis del denunciant per comprovar els nivell de soroll, així com el local afectat per comprovar la situació i valorar si cal introduir modificacions per complir amb els límits. Així doncs, i malgrat que es considera que els problemes de sorolls nocturns a dia d’avui es deuen més als aldarulls al carrer que no pas als locals, va deixar la porta oberta a ampliar els controls. “No descartem fer controls addicionals si algun establiment no compleix, la nostra voluntat és ser el màxim de col·laboradors”, va assegurar. En aquest sentit va destacar la tasca que també s’està fent des del cos de policia per ajudar a canviar la situació. Marc Rossell va remarcar que sempre els és més fàcil treballar a partir d’una denúncia ja que “ens permet tenir el lloc identificat i les hores o els dies més problemàtics”, ja que llavors saben on han d’actuar.

VILDOMAT DEFENSA EL TURISME "DE QUALITAT" PER AL POBLE

El conseller delegat de Saetde, Joan Viladomat, considera que el Pas de la Casa és una de les portes d’entrada al país que “té més potencial de creixement”, sobretot pel que fa a l’entrada de turistes de neu. En aquest sentit i valorant els problemes d’aldarulls nocturns que es van registrar les primeres setmanes de mes, va defensar que Grandvalira no promociona la localitat com a destí de festa desfermada i va admetre que “hi ha un tipus de client amb més poder adquisitiu que el voldríem tots, però no sempre es pot tenir”. Amb tot, considera que no s’ha de buscar “un turista que busqui el luxe ofensiu”, sinó un “client amb majúscules, de qualitat, que ve a l’hotel amb mitja pensió, dina o sopa a fora, contracta classes d’esquí i busca un entorn de confort, atractiu i net”. Unes condicions que va admetre que “ara hi ha llocs en què no es donen”. Així va indicar que a dia d’avui al Pas es troben “clients de pols oposats i un espanta l’altre” i va remarcar que “hi ha petits grupuscles que no donen el servei adequat i són els que es veuen més”. Així doncs, va deixar clar que “cal arribar a un consens des del punt de vista de l’oferta”, una proposta que creu que arribarà a ser una realitat. “Estic convençut que en tres o quatre anys vista la majoria de la clientela serà de qualitat sense ser ofensius. Entre tots ens en sortirem perquè tothom ho vol”, va manifestar. En aquest sentit es va mostrar convençut que el pla d’embelliment del poble que s’està tirant endavant, tant des de Saetde com des del Govern, serà un element clau per aconseguir-ho. I és que va explicar que tan sols amb el nou telecabina que s’ha muntat aquesta temporada a la zona de debutants, ja s’ha notat un canvi en el tipus de client que l’utilitza.

tracking