Projecte d’una societat privada per fer un heliport a Sant Julià

Es tracta d’una companyia formada per diversos socis inversors que ja ha elaborat un projecte i l’ha presentat a l’executiu

48054.jpg

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Segons han informat fonts de l’executiu, una societat està estudiant construir un heliport en terrenys de titularitat privada de Sant Julià de Lòria. Es tracta d’una companyia formada per diversos socis inversors. L’empresa ja s’ha interessat per construir una infraestructura aeroportuària a la zona i ha començat a estudiar la manera de fer-la viable. Tant és així que ja ha elaborat un estudi sobre el projecte i ha contactat amb el ministeri de Transports i li ha fet arribar el document, segons han confirmat fonts del Govern. L’executiu assegura, però, que es tracta d’un projecte cent per cent privat i que l’administració pública no hi té, per tant, cap mena d’implicació. A?més, de moment no ha manifestat si veu bé o no el contingut del projecte. Aquest projecte de caràcter privat podria cloure, doncs, un historial de diversos mesos d’estira i arronsa al voltant dels terrenys que podrien acollir l’heliport. Una crònica que es remunta al juny del 2013 quan el comú d’Andorra la Vella va oferir la parcel·la de la?Comella. No obstant això, un cop descartats els terrenys de la capital, la polèmica ha continuat amb l’estudi de diverses alternatives per part del Govern, que ara confirma que no està estudiant cap terreny a Sant Julià de Lòria i que pel que fa a la parròquia únicament disposa de l’estudi d’aquesta societat formada per diversos socis capitalistes.

El comú manté la incògnitaDes del comú de Sant Julià de Lòria es manté el misteri. La corporació assegura que no té constància que cap inversor privat s’hagi interessat per tirar endavant un heliport a la parròquia i hagi elaborat un projecte al respecte, tot i que ja ha estat presentat a l’administració, segons ha confirmat el mateix executiu. El projecte privat deslliuraria el Govern d’haver d’afrontar la decisió d’escollir la que passaria a ser la parròquia de l’heliport. Una decisió que ja s’ha vist complicada després de la polèmica que es va desfermar amb la Comella i que ha portat l’executiu a postergar el que era un dels seus projectes estrella. Al qual no renuncia, ja que manté la voluntat ferma de fer-lo realitat i en reserva una partida al pressupost d’enguany. Més enllà de Sant Julià, el Govern tenia sobre la taula diverses propostes, una de les quals era Engolasters. Uns terrenys que el propi ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, ha acabat descartant adduint que no compleix “les condicions mínimes”. Segons va explicar Alcobé dels estudis dels experts francesos, la parcel·la candidata, propietat de FEDA, s’ha hagut d’excloure “per mancances d’alçada, de distància fins al centre del país i d’accés”. Això ha portat Alcobé a admetre públicament que la millor solució per mirar de fer realitat algun dia l’heliport és pensar en solars “no públics”. Amb els inversors privats de Sant Julià podria haver-hi, doncs, la via de sortida.

CRONOLOGIA

El 18 de juny del 2013 el comú d’Andorra la Vella ofereix una parcel·la de la Comella per fer-hi l’heliport.

L’1 d’octubre del 2015 un grup de veïns de la?Comella lliura 400 signatures al comú de la capital.

El 20 d’octubre del 2015 el cònsol major, Jordi Minguillón, diu que s’opo­sarà a l’heliport si posa en risc els veïns.

El 29 d’octubre del 2015 la candidata a cònsol major per DA, Conxita?Marsol, anuncia que l’heliport no es farà si guanya les eleccions.

El 18 de novembre del 2015 el Govern admet que fer l’heliport amb el comú i els veïns en contra és molt difícil.

El 19 de novembre del 2015 el candidat a cònsol major, Jordi Minguillón, signa en contra de l’heliport.

El 18 de gener del 2016 veïns i comú donen per tancat el conflicte.

El 26 de gener del 2016 el Govern explica que estudia noves ubicacions per construir l’heliport. Una d’elles a Engolasters, que després es descarta.

El 17 de març del 2016 el ministre de Transports, Jordi Alcobé, admet que només és possible fer l’heliport en un terreny privat.

tracking