Grandvalira fa rècord de visitants per Pasqua
L’estació tanca el període amb 199.551 dies d’esquí venuts, el 46,27% més que l’any passat
Segons es va informar ahir des de l’estació, un cop fet el balanç final, s’ha comprovat que es tracta de la millor Setmana Santa dels últims cinc anys. Entre els dies 19 i 28 de març el domini va vendre un total de 199.551 dies d’esquí, el que representa un creixement del 46,27% respecte al mateix període del 2015. Durant aquests deu dies, es va registrar una mitjana de 20.000 esquiadors per dia, 6.000 més que la temporada passada. Els dies de més afluència van ser el divendres 26 i el dissabte 27. Des de l’estació es va atribuir la bona afluència al bon temps així com al calendari festiu, que ha fet que hagi estat la Setmana Santa més avançada de l’últim lustre. D’altra banda i pel que fa a l’origen dels esquiadors, la majoria provenien dels mercats de proximitat de Catalunya, Espanya, França i Portugal.
TermolúdicTambé va registrar una gran afluència turística Caldea-Inúu. Des del dia 25 fins al 28 de març, van passar-hi un total de 12.032 persones, el que suposa un increment del 18,3% respecte a la Pasqua de l’any passat. Segons van informar des del centre termal, Caldea va rebre 10.274 visitants (un 16% més que al 2015) mentre que Inúu va acollir 1.758 persones, un 33% més que ara fa un any. El director general de Caldea-Inúu, Miguel Pedregal, va assegurar que “estem molt satisfets dels resultats” i considera que han estat diversos els factors que han comportat aquest creixement. “La conjuntura econòmica ha millorat, sobretot en el nostre mercat principal que és l’espanyol”, va indicar, i també va afegir que han jugat un paper especial els esforços fets en comunicació i màrqueting. Així va destacar especialment “la maduresa comercial d’Inúu, que cada vegada és més conegut”. Pedregal va indicar que “fa dos anys Inúu era una gran preocupació perquè no arrencava, però s’ha fet una correcció i ja no és una preocupació, sinó que és un producte exitós, agrada i cada vegada ve més gent”. Tot i el balanç positiu dels diferents actors del sector turístic, des del servei de Mobilitat es va indicar ahir que finalment l’entrada de vehicles durant la Setmana Santa ha quedat per sota de les previsions. En total, del dijous 24 de març al dilluns 28 van entrar 72.800 vehicles, menys dels 80.000 previstos. Un 65% dels visitants van entrar per la frontera del riu Runer, mentre que el 35% restant van accedir per la frontera del Pas de la Casa. Amb tot, des de Mobilitat es va indicar que la xifra “ha estat molt similar a l’obtinguda durant la darrera temporada”. El dia de més afluència va ser el dissabte 26 amb 17.400 entrades entre les dues fronteres. En relació amb les sortides, s’ha tancat el període amb 78.600 vehicles. La diferència respecte a les entrades s’atribueix al fet que les vacances han coincidit amb la festivitat de Sant Josep i per tant es creu que hi havia vehicles que eren al país abans de Pasqua.
NATURLANDIA ACONSEGUEIX UN 12% MÉS DE VISITANTS DURANT EL PERÍODE FESTIU
L’ecoparc temàtic de Naturlandia també ha vist incrementades les seves xifres de visitants durant el període de Setmana Santa. Segons es va informar ahir des del comú, s’ha “complert amb les expectatives” i s’ha registrat un 12% més de visitants respecte a les vacances de Pasqua del 2015. Així doncs, finalment es van superar els 8.500 visitants. Els responsables de la instal·lació van destacar especialment que “el bon temps, i les últimes nevades” han permès afrontar els darrers dies de la temporada amb el cent per cent de les activitats operatives. Per tant, es va destacar que els responsables del parc estan “més que satisfets” amb els resultats. En el comunicat que es va fer arribar des de la corporació també es va assenyalar que la previsió és poder tancar la temporada d’hivern (pel que fa a les activitats de neu) el proper dia 3 d’abril mantenint una línia de creixement, tant pel que fa als visitants com a la facturació. Uns resultats que s’acumulen des de l’1 de gener fins ara.