La nova ruta de la tapa es farà al juny al centre històric de la capital
L’esdeveniment, organitzat per Andorra Turisme, estarà patrocinat per l’empresa Estrella Damm
Després de decidir mantenir només una edició de la mostra (la de la tardor coincidint amb l’Andorra Shopping Festival), finalment s’ha optat per fer una ruta de tapes que comptarà amb el patrocini de l’empresa Estrella Damm. El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va explicar que La ruta de la Tapa (aquest és el nom escollit) es farà, únicament a la zona del centre històric d’Andorra la Vella entre el 16 i el 25 de juny, coincidint, doncs, amb una nova edició del festival Jambo Street Music. “Volem potenciar la gastronomia d’Andorra i aquesta zona acull un nombre de restaurants i bars diferents”, va explicar. Budzaku va indicar que la promoció es volia fer “de manera original” i per això s’ha optat per la marca catalana, ja que “ens agrada molt la seva manera de comunicar i pensem que ens pot ajudar molt a promocionar-nos sobretot a Catalunya”. De moment no s’ha tancat encara el nombre d’establiments que hi prendran part i serà els restauradors amb l’empresa patrocinadora els encarregats d’acabar de definir el concepte de l’esdeveniment. “Al casc antic tenim un nombre de restaurants limitat, però el nostre objectiu no és numèric, sinó que volem originalitat”, va assegurar Budzaku, que admet que “ja sabem que el tema de les tapes no és cap novetat”. Tot i així, va assegurar que és un tipus d’activitat que l’empresa desenvolupa en altre ciutats i els funciona força bé. D’altra banda, des d’Andorra Turisme “estem negociant amb diferents patrocinadors per aprofitar les sinergies que es poden establir amb empreses privades”. Així, un cop tancada la ruta de les tapes, “seguirem treballant per organitzar altres esdeveniments que ens permetin substituir l’edició de l’Andorra a Taula durant la primavera”. El gerent d’Andorra Turisme va indicar que estan pensant de poder fer alguna proposta de menús gastronòmics, també patrocinats per Estrella Damm, i que en aquest cas es durien a terme el mes de maig, substituint per complet l’Andorra a Taula. Amb tot, va deixar clar que encara no hi ha res tancat i que és un projecte que es desenvolupa conjuntament amb la Unió Hotelera.
Concepte penalitzatBetim Budzaku va tornar a defensar la decisió de prescindir d’una de les edicions de l’Andorra a Taula “per no penalitzar el concepte”. Així va insistir que aquesta proposta es vol concentrar “als mesos d’octubre i novembre i per això necessitàvem alternar-ho amb alguna altra proposta”. Els darrers quatre anys Andorra Turisme havia destinat un total de 228.960 euros en diferents canals i vies de promoció de l’Andorra a Taula. De fet, només l’any passat es van invertir 55.754 euros en les campanyes de promoció de l’esdeveniment tant al país com a fora.