Andorra la Vella externalitza el servei de recollida de residus sòlids urbans

La decisió generarà un estalvi al voltant dels 100.000 euros l'any

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Així ho han anunciat la cònsol major, Conxita Marsol, i el conseller de Medi Ambient, David Astrié, després que l'anàlisi feta els ha permès constatar que la decisió és rendible i que generarà un estalvi al voltant dels 100.000 euros l'any. Així, en les properes setmanes convocaran un concurs, el plec de bases del qual inclou que l'empresa adjudicatària haurà d'assumir els 14 treballadors eventuals del servei de neteja i mantenir-los l'antiguitat i el salari, i s'haurà de comprometre a mantenir-los un mínim de quatre anys. Pel que fa als catorze funcionaris que formaven part del servei nocturn, es recol·locaran en els torns de dia per dur a terme el pla de xoc de neteja dels carrers anunciat per la corporació.

El Comú d'Andorra la Vella, actualment l'únic comú que gestionava directament el servei de recollida de residus sòlids urbans, ha decidit externalitzar-lo tal com ja fan la resta de parròquies. La decisió no ha arribat a temps per poder sumar-se al concurs conjunt que han convocat la resta de comuns "perquè no ens volíem precipitar", però sí que es podrà fer conjuntament amb el comú de Sant Julià de Lòria. Serà per un termini de vuit anys, amb possibilitat de renovar-se dos anys més.

La cònsol major, Conxita Marsol, ha destacat que el plec de bases obliga a l'empresa concessionària a assumir els catorze treballadors eventuals que actualment té el servei. El conseller de Medi Ambient, David Astrié, ha afegit que tot i que aquests empleats hauran de passar al torn de nit, "se'ls treu de la precarietat que tenien fins ara pel fet de ser eventuals", se'ls mantindrà el salari i l'antiguitat, i se'ls garanteix fins a quatre anys de contracte. La resta d'empleats del servei de recollida de sòlids, que són funcionaris, seran recol·locats en les tasques de neteja dels carrers durant els torns de matí i tarda, per aconseguir "més freqüència i més presència" en el marc del pla de xoc de neteja i embelliment de la parròquia. La meitat d'aquests funcionaris passaran a formar part de les noves brigades, mentre que els set restants ocuparan les places que deixaran vacants els eventuals en horari diürn.

L'externalització d'aquest servei, que es fa per una qüestió d'optimització de recursos, suposarà un estalvi d'aproximadament 100.000 euros anuals.

tracking