Esteve alerta que separar Vallnord pot ser la fi de la marca
“Em fa por que sigui una estocada a Vallnord”, afirma, i considera que s’hauria d’haver apostat per un pla estratègic conjunt
El nou model de gestió que s’implantarà a Vallnord a partir de l’1 de juny podria suposar la fi de la marca. Ho adverteix el conseller de la minoria Albert Esteve, que opina que el fet que “cadascú vagi pel seu costat” podria comprometre el futur del domini esquiable. “A mi em fa por que sigui una estocada a Vallnord, perquè al final si cadascú ven el seu forfet ja s’haurà acabat”, sosté, i lamenta que “haurem invertit durant molts anys en un logotip” per acabar dividits quan “és evident que necessites Ordino”.
Des de la majoria, però, la visió és completament oposada. El cònsol major, David Baró, assegura tenir “claríssim” que els canvis “no aniran en contra”, sinó que permetran “potenciar més la marca Vallnord” i fer créixer tant Ordino-Arcalís com Pal-Arinsal. “L’objectiu és anar cap a dalt, el canvi és a millor i n’estem convençuts”, va asseverar en declaracions al Diari. Secnoa i EMAP, les societats que gestionen les estacions, comercialitzaran definitivament separadament, un fet que, segons Baró, és “un canvi important que s’ha comprovat que “ha donat bons resultats”.
Pla estratègic conjunt
Esteve es mostra contundent a l’hora de criticar la decisió i assegura que la via hauria de ser la contrària: “Fer créixer Vallnord i treure-li més suc.” “És cert que no depèn només de la Massana”, diu, però “s’hauria pogut fer un pla estratègic per a Vallnord” en comptes de treballar en dos projectes diferents per a EMAP i per a Secnoa. “Ens hauríem pogut asseure”, indica, per afegir-hi que “hauríem pogut proposar una solució i hauria pogut ser millor per a tothom i que Vallnord creixés”.
Ara “cadascú farà la seva estratègia”, deplora, quan s’hauria pogut “treballar més per fer una estratègia conjunta per sortir-ne beneficiats a la llarga”. I alerta: “Al final pot ser que anem totalment separats i Vallnord només sigui una marca.” D’aquesta manera, exposa que “hauria fet tot el possible per fer créixer Vallnord com a marca unificada i aprofitar el que tenim en comú”.
Baró, per contra, justifica la separació de les dues estacions, ja que “es va acordar trencar la simetria de preu” i abaixar la quantitat econòmica del forfet. “En optar per una estratègia diferenciada de preu es va canviar el model de repartiment”, addueix. Així, es va decidir “fer una estratègia diferenciada de preu” i, per tant, també de comercialització. “El sistema de repartiment ens perjudicava perquè al final són dos productes diferents”, assenyala. Dues estacions que a més tenen una “particularitat”, i és que “no estan unides físicament”, conclou.