El comú contractarà cinc persones per reforçar la neteja dels carrers
Tres empleats es destinaran al Pas i dos al poble per un període de cinc mesos mentre la corporació no disposi d’organigrama
El comú contractarà cinc treballadors eventuals aquest mes de juny per reforçar el servei de neteja al carrer. Es tracta d’una mesura que s’adopta de manera temporal mentre la corporació no disposi d’organigrama. Així, un cop s’hagin analitzat les necessitats de personal, es procedirà a fer un edicte públic per contractar personal extern si és que es determinen mancances que no poden ser cobertes amb la plantilla actual mitjançant mobilitat interna. Els cinc treballadors del departament d’Higiene es contractaran, per tant, durant cinc mesos; tres d’ells es destinaran al Pas de la Casa i dos a Encamp coincidint amb els mesos que hi ha més ambient a l’aire lliure.
La majoria ha decidit prendre aquesta decisió “veient que hi ha queixes en relació amb la neteja” i mentre el comú no disposi d’organigrama –calculen que d’aquí a cinc mesos haurien de tenir el primer estudi–, segons va explicar el cònsol major d’Encamp, Jordi Torres. El mandatari va avançar que quan s’hagi examinat l’estructura interna “si realment s’han de treure edictes per contractar gent ens plantejarem fer un edicte públic”. S’hi suma el fet, a més, que l’any passat es van jubilar tres treballadors.
Queixes per brutícia
L’anunci arriba després que el Diari recollís les queixes d’una veïna per la presència de trossos d’ampolles de vidre a la part alta de l’aparcament de la Mola –on va resultar ferit el seu gos– i per la situació de deixadesa dels pipicans. “El departament d’Higiene l’havíem de reforçar. N’érem conscients des de principi d’any”, afirma Torres, que explica que s’ha optat per aquesta solució per la imminent arribada de l’estiu, que incrementa el volum de turistes al Pas de la Casa. És per això que s’ha apostat per reforçar la neteja urbana del nucli amb tres nous empleats. “Amb l’allau de gent que arriba queda tot bastant brut i per tant intentarem que amb aquesta incorporació com a mínim millori el servei”, va adduir, tot i recalcar que “tota la parròquia en sortirà beneficiada”.
Pel que fa a les queixes veïnals, Torres va assenyalar que “és probable que entre neteja i neteja hi hagi anat algú i s’hagi trencat alguna ampolla” per culpa de joves que beuen alcohol al carrer. Segons va especificar el cònsol, el departament d’Higiene només neteja diàriament les vies més transitades, mentre que en altres zones com els camins comunals hi actuen “dos cops a la setmana” i, per tant, si s’hi apleguen grups de joves “és probable” que s’hi acumulin deixalles.
Amb tot, matisa que el terreny on el gos d’una ciutadana va ser ferit a la pota amb un tros de vidre era d’un privat i el personal de neteja del comú no hi actua. Segons assenyala, “el problema és sobretot els caps de setmana”, quan s’hi aplega gent per beure, i com que és un camí només es neteja dos dies setmanals ja que és un lloc poc transitat.
“Arribem on arribem”
Torres posa de manifest que “ens agradaria que cada dia estigués tot net”, però destaca que “amb els efectius que tenim arribem on arribem”. En aquest sentit justifica la mesura de contractar cinc eventuals per, d’aquesta manera, intentar incrementar la neteja dels carrers i aconseguir que allà on les brigades intervenen només dos cops a la setmana hi acabin passant tres vegades.
El cònsol condiciona la mesura, emperò, a conèixer bé quina és l’estructura interna de l’administració comunal. Un estudi que s’està duent a terme actualment a través de reunions amb cada col·lectiu –ja es disposa dels primers esborranys– i que Torres preveu tenir llest d’aquí a cinc mesos. Precisament la manca d’organigrama és, des que va començar el mandat, la principal queixa dels grups de l’oposició, PS i Liberals d’Andorra, que denuncien la dependència de la corporació envers els eventuals, la manca de mobilitat interna i el desconeixement que tenen de la situació del personal a cada departament de casa comuna.