El Govern preveu fer tres carrils a Francesc Cairat com a pla B fins que s'acabi el vial
S’habilitarien dos carrils en sentit de baixada i un de pujada i es mantindria zona d’aparcament a la part central de la via
El Govern ha dit en reiterades ocasions que les obres de finalització del vial de Sant Julià de Lòria no són una prioritat, ja que, a més, tenen l’afegit de ser molt costoses. Ara bé, des de l’executiu s’ha donat a conèixer un projecte que es treballa de manera conjunta amb el comú per tal de millorar la circulació a la parròquia i que serviria com a mesura transitòria fins que no es poguessin acabar les obres de la desviació: habilitar tres carrils a l’avinguda Francesc Cairat. El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va indicar que la proposta tot just s’ha començat a treballar i que ara s’està en espera de contractar un enginyer perquè pugui redactar el projecte. Ara bé, va deixar clar que la reforma només tirarà endavant si es compta amb el suport del comú de Sant Julià.
La proposta de l’executiu passaria per reordenar tota la zona compresa entre la plaça Laurèdia i el pont de Fontaneda, on es faria un nou punt rodó. Així, segons va explicar el ministre, la seva idea és eliminar la zona blava que hi ha actualment i habilitar dos carrils en sentit de baixada i un en sentit de pujada. “I la zona central la destinaríem a aparcament”, va puntualitzar.
Torres va deixar clar que seria “una obra provisional” per tal de millorar la circulació mentre no s’acaba el vial. “I després quedaria com una millora. La CG-1 és una carretera molt important i ens preocupa que s’hi pugui circular bé”, va explicar. El titular d’Ordenament Territorial va deixar clar que la proposta només tirarà endavant si es compta amb el suport del comú lauredià. “N’hem començat a parlar, però les converses seguiran”, va afirmar. De fet, des del comú de Sant Julià es va explicar que tot i que tenen coneixement que el Govern té la voluntat de reordenar el trànsit a l’avinguda, encara no els han presentat cap projecte i, per tant, es va preferir no fer valoracions. Consultats pel Diari, des del comú es va assegurar que “necessitem veure el projecte per poder-lo estudiar”.
També el cap de Govern va indicar que encara no es tenen els detalls de l’obra. La voluntat hi és, “però hem d’acabar de mirar com es fa”, va explicar el cap de l’executiu. En aquest mateix sentit, Torres va exposar que encara no es podria concretar la inversió que requeriria la proposta, ja que són aspectes que es detallaran un cop es redacti el projecte. Amb tot, la previsió amb què es treballa és que un cop s’hagi definit, la partida s’inclogui en els pressupost del 2017.
Continuïtat
A més a més, Torres va remarcar que la reordenació d’aquesta zona no quedaria aïllada. I és que des de l’executiu es preveu donar-li continuïtat amb les obres que es faran a la resta de la carretera en sentit sud. Un projecte que també preveu dotar de dos carrils el sentit de baixada. Tot plegat per intentar donar més fluïdesa a la circulació a l’entrada sud del país.
MARTÍ REITERA QUE ES DONARÀ SUPORT AL COMÚ LAUREDIÀ
El cap de Govern, Toni Martí, va tornar a manifestar públicament ahir que el Govern està a la disposició del comú de Sant Julià per tal d’ajudar-lo a fer front a la difícil situació econòmica en què es troba. Martí va assegurar que “ajudarem en tot el que faci falta igual que vam fer amb la Massana”. De fet, les paraules de Martí no difereixen de les que han expressat altres ministres de l’executiu taronja, si bé sempre s’ha explicat que estan en espera de conèixer els detalls un cop es disposi de l’auditoria financera que s’està duent a terme. I és que des de les dues bandes no es concreten quines són les accions que s’haurien d’implementar, ja que tots coincideixen que primer cal saber quina és la situació econòmica. De fet, Martí també va defensar l’actuació del cònsol major de Sant Julià, Joep Vila, que fins ara no ha volgut donar gaires detalls de quines són les seves intencions. “Entenc que el cònsol vulgui conèixer i explicar bé la situació”, va manifestar Martí.