Govern confia que els estudis tècnics sobre l'heliport siguin “favorables”
El ministre Torres assegura que “tot apunta” que l’anàlisi de les condicions del terreny proper a FEDA n’avalarà la idoneïtat
El Govern confia que els darrers tràmits que queden per construir l’heliport nacional als terrenys propers a FEDA siguin favorables. El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va assegurar ahir que no s’ha estudiat a fons cap altra possible ubicació perquè “creiem fermament” en la d’Encamp –de fet no es preveu cap altra possibilitat, va dir–, i en aquest sentit es va mostrar refiat que l’estudi tècnic que ha encarregat l’executiu per validar la idoneïtat dels terrenys hi donarà el vistiplau. “Tot apunta que serà un informe favorable”, va afirmar, i hi va afegir que han demanat un segon i darrer estudi que “si és favorable llavors [l’heliport] ja podria tirar endavant”.
Es tracta d’un informe que s’ha encarregat al mateix estudi francès que va plantejar els possibles terrenys i que ha de “confirmar o desmentir” l’examen aeronàutic que ja va efectuar el Govern, i que va avalar la parcel·la que està situada a la sortida d’Encamp del túnel de les Dos Valires, al costat de la central de FEDA i una formigonera. L’estudi andorrà va determinar que el terreny complia tots els condicionants: satisfà les necessitats d’espai i accessibilitat i també els requisits de proximitat al centre neuràlgic del país. També compleix les condicions d’altura, ja que es troba situat a una cota inferior als 1.500 metres.
Els propietaris, a favor
El diagnòstic dels tècnics francesos és el darrer tràmit que afronta la infraestructura per esdevenir una realitat. Un estudi que servirà “per assegurar-nos al cent per cent que la ubicació de l’heliport és viable”, va manifestar el ministre. Un cop ratificat l’emplaçament, Ordenament Territorial es reunirà amb el comú i els propietaris dels terrenys per impulsar els convenis de cessió del sòl i el pla especial que ha de permetre promoure el projecte.
Malgrat que el Govern encara està pendent de rebre la confirmació tècnica final, Torres va revelar ahir que ja hi ha hagut els primers contactes amb els propietaris dels terrenys, tal com va fer en el seu moment amb els cònsols de la parròquia per informar-los de la voluntat del Govern de construir l’heliport nacional a Encamp.
Malgrat que no va donar detalls dels contactes mantinguts amb els propietaris, el ministre va indicar que “les primeres converses han estat favorables”.
Mentrestant, el comú resta en espera de conèixer els detalls aeronàutics del projecte d’heliport. El cònsol major, Jordi Torres, va explicar ahir que la posició de la majoria segueix sent la mateixa que fins ara: no es pronunciaran ni a favor ni en contra fins a conèixer exactament i sobre paper quins seran els circuits de vol que efectuaran els helicòpters per saber si el sobrevol de les línies que van cap a França afecten la urbanització que es farà a la Cabeca.
D’aquesta manera, la majoria comunal i part de l’oposició –el PS també s’hi va pronunciar en contra– rebutjarà l’heliport si es determina que el sobrevol provoca molèsties veïnals. Del contrari, la majoria defensarà la construcció de l’heliport a Encamp.
L'APARCAMENT A LA PRADA DE MOLES, PER A FINAL D'ANY
El ministre i el cònsol major van signar ahir el conveni mitjançant el qual el Govern cedeix un terreny al comú per habilitar una zona d’aparcament a la Prada de Moles. Es tracta d’un solar de 5.738,66 metres quadrats que ha de dotar les instal·lacions esportives d’unes 150 places d’aparcament. El cònsol va fer palès ahir “la manca d’aparcament” que hi ha la zona i va posar de manifest que “era una necessitat que tard o d’hora havíem de solucionar”. Torres va assenyalar que la corporació ha treballat en la redacció del plec de bases per fer el projecte que es licitarà “en breu”. D’aquesta manera, va destacar que les obres per fer l’aparcament podran començar l’octubre vinent i que estaran finalitzades “en uns tres mesos”. “L’objectiu és tindre tota l’estructura muntada a final d’any”, va asseverar.
El ministre Torres va remarcar que la cessió del terreny “és exclusivament per a l’ús d’aparcament” i en aquest sentit va subratllar que “si hi hagués algun altre ús hauríem de firmar un altre conveni”. La parcel·la s’ha cedit gratuïtament a la corporació després de saber que l’edifici del Lycée francès que s’hi havia de projectar “no serà una realitat a curt termini”. Les obres d’adequació de l’aparcament, el cost de les quals encara no s’han calculat, seran a càrrec del comú.