L'empresa del servei de bus a Naturlandia desconeix si es prorrogarà
El comú encara no li ha comunicat si prorrogarà el contracte de l’autocar llançadora cap a Naturlandia més enllà del 31 d’agost
La concessió del servei de bus llançadora des de Sant Julià de Lòria cap a Naturlandia s’acaba a final de mes i, a hora d’ara, l’empresa adjudicatària encara no sap si el comú el voldrà prorrogar. La companyia que ofereix el recorregut, Viatges Espanya, no té notícies que l’administració vulgui seguir oferint els trajectes, gratuïts per als visitants, més enllà del 31 d’agost.
“Tenim contractat fins a finals de mes, però entenc i suposo que ho volen allargar”, afirma Lluís España, que lamenta que a tres dies de la data límit encara no se li hagi comunicat res. A la vegada, recorda que “quan van començar ja va ser d’un dia per l’altre”, per la qual cosa està a l’expectativa dels esdeveniments que puguin ocórrer en les properes hores. Al seu parer, “crec que tindria més sentit fer-ho a l’hivern”, ja que és quan a causa del fred i la neu “pujar amb el cotxe a la Rabassa costa”.
El servei es va posar en funcionament el 9 d’agost, coincidint amb l’obertura del pàrquing del Prat Nou, situat davant del comú i d’ús exclusiu i gratuït per als clients del parc. La voluntat del comú era que els visitants del parc, amb el cotxe ben aparcat, passessin més temps al poble. Aquesta darrera setmana, però, el pàrquing no ha estat operatiu a causa de tasques d’enquitranament del sòl. Es preveu que reobri la setmana vinent.
REPORTATGE
Poc ús i promoció escassa
El bus llançadora de Naturlandia no està acabant de tenir èxit. Almenys això és el que es desprèn de l’observació que va fer ahir el Diari del servei que connecta el nucli de Sant Julià de Lòria amb la cota 1.600 del parc. Per pujar cap a Naturlandia hi ha cinc recorreguts, cada mitja hora, de 10 a 12 hores. Els dos autocars destinats arranquen des de l’aparcament del Prat Nou, habilitat especialment de forma gratuïta per als clients. Per al bus de les 10.30 hores no hi ha ningú. A la caseta de fusta situada al costat de la parada i que ven les entrades del parc tan sols hi ha la dependenta, acompanyada del conductor, que reconeix que la cosa no acaba de rutllar. Si bé afirma que cada dia porta algú. Com que no hi ha passatgers, l’autocar resta a la parada.
Pocs minuts abans de les 11 arriba el segon autocar, que és el que ha realitzat el primer trajecte del dia a les 10 del matí. Abans sí que havia portat algun viatger, però a les 11, altre cop sense ningú. I a les 11.30... tampoc. Això sí, un dels autocars decideix tornar cap amunt per començar a prestar el servei de migdia, que connecta les cotes 1.600 i 2.000.
Durant més d’una hora a la parada només s’hi acosta un vehicle. Un tot terreny d’una família espanyola que pregunta si es pot aparcar al Prat Nou per, després, comprar l’entrada i agafar l’autobús. Però no. No es pot aparcar a causa de les tasques d’enquitranament de l’espai que han durat tota la setmana. “Ah, llavors agafo el cotxe i ja pujo jo”, exclama resignat el conductor.
Al migdia la situació sembla que és diferent. Així ho assegura l’amo de l’empresa concessionària, Lluís España. “A dalt, a la cota 1.600, van plens sempre”, indica. La raó és que els clients que han aparcat al primer punt d’interès del parc, quan volen pujar fins a la cota 2.000 sí que usen els dos busos gratuïts, que fan fins a set viatges de pujada i set més de baixada. A la tarda però, quan baixen de nou a Sant Julià, “tornen a estar buits”.
Entre els motius del poc ús, a banda que l’aparcament aquest cap de setmana està tancat, España apunta que “no hi ha cartells”. Efectivament, la parada ja és més enllà del desviament cap al coll de la Rabassa i abans no s’anuncia enlloc. La mala situació de la caseta de fusta, amb l’entrada mirant a la tanca del Parc Nou donant l’esquena a la carretera i sense cap reclam, tampoc ajuda.