Andorra la Vella
Problemes amb l'envelat de la Fira
El comú garanteix que el certamen disposarà d’un envelat que cobrirà tot el recinte, però el muntatge es farà amb retard
El muntatge de l’envelat que ha d’acollir la Fira d’Andorra la Vella del 21 al 23 d’octubre s’està fent in extremis. Els problemes econòmics que pateix el proveïdor de les carpes ha fet que el material estigui arribant amb retard. De fet, fins ahir a la tarda la corporació no va poder garantir a l’Associació d’Importadors de Vehicles (AIVA) que podrien exposar els cotxes sota cobert. La corporació ha viscut una setmana de nervis i les males perspectives van fer que dimarts la majoria comunal decidís convocar els expositors per plantejar-los la situació.
L’arribada de la totalitat de la carpa no estava garantida i els principals afectats eren els concessionaris, ja que es podien trobar que la seva zona quedaria descoberta. Aquest fet va generar una forta preocupació i des de l’AIVA es va manifestar la negativa a participar en la fira si no tenien envelat. I és que la part final de la carpa principal, a més de la vela de la fira d’associacions i de la de productes del país, estaven muntades i retingudes a Bèlgica, Madrid i Tarragona, perquè segons van explicar les fonts consultades el proveïdor no hauria pogut fer front a alguns pagaments.
Garantia
Finalment, però, les negociacions amb el proveïdor van prosperar i ahir a la tarda el comú va obtenir el compromís que la fira es podria desenvolupar com sempre, amb tota la zona coberta. Així, dimecres hauria d’estar tot enllestit perquè els expositors hi puguin accedir i muntar els seus estands amb unes 24 o 48 hores de retard en relació als altres anys. Diverses fonts properes al comú van indicar que la situació no és nova, sinó que l’any passat ja es va viure una problemàtica similar, de manera que el comú va haver d’avançar els diners per poder tenir la fira coberta. Aquesta vegada, però, el comú hauria indicat que no podia fer aquest pagament i tan sols hauria acordat pagar els diferents proveïdors del material un cop estigui tot muntat. D’aquesta manera, segons van indicar les mateixes fonts, s’hauria aconseguit la garantia que l’envelat estarà enllestit a temps.
Les fonts consultades van remarcar que “el comú sempre ha pagat” la quantitat que li corresponia i que no tenia res a veure amb els problemes de l’empresa que ha de subministrar la carpa.
Des de la minoria es va evitar responsabilitzar l’equip de govern d’aquesta situació, però sí que els dos grups van coincidir a demanar mesures de prevenció per tal d’evitar que aquest tipus de problemàtiques es puguin repetir. Des del grup socialdemòcrata, Lídia Samarra va remarcar que “el problema no és del comú, és de l’empresa, però cal buscar solucions”. Una opinió similar a la que va manifestar el conseller de Liberals+Cd’i, Víctor Pintos. “Sembla que la situació no és nova, que ja havia passat durant el consolat anterior, per tant això ens hauria de servir per prendre algun tipus de mesura preventiva per no fracassar davant d’una cita tan important”, va indicar. Pintos va assenyalar, però, que “no sempre és fàcil trobar una alternativa perquè no hi ha massa proveïdors que posin carpes tan grans”.
EL CONTRACTE NO PREVEU SANCIONS FINS DOS DIES ABANS DE L'INICI
Malgrat la situació d’incertesa que ha viscut la darrera setmana el comú d’Andorra la Vella, no s’ha pogut aplicar cap mesura sancionadora. Fonts properes al cas van indicar que el contracte que es té amb el proveïdor no preveu sancions fins dos dies abans de l’inici de la fira. És a dir, l’empresa encarregada del muntatge té temps fins dimecres de la setmana que ve per tenir-ho tot enllestit. Si no fos així, per cada hora que passi se’ls aplica una “petita” sanció econòmica. I si finalment el divendres a les 11 del matí, quan està previst que s’obri la fira, la carpa no estigués muntada, llavors es podria parlar d’incompliment del contracte i rescindir-lo.
Les fonts consultades van explicar que aquestes condicions es van pactar en l’última revisió del contracte que es va fer durant el mandat passat. I és que el contracte inicial, i de llarga durada, el va signar el comú, però en crear-se Turecav es va subrogar a la societat, fent canvis en els terminis de compliment així com en la quantitat de diners que la corporació havia de pagar, que els darrers anys es rebaixava. Un cop dissolta Turecav, el contracte ha tornat al comú.
Així, la majoria actual ha afegit una addenda al contracte que estableix uns terminis “molt més exigents” per evitar que es pugui repetir la situació durant els pròxims anys. I és que si aquesta vegada no es dóna un incompliment de contracte que obligui a rescindir-lo, les fonts van indicar que l’acord entre les parts seguirà vigent.