Els transportistes critiquen la illeta de l'avinguda Tarragona
L’associació augura problemes d’invasió de carrils per part dels camions si s’acaba construint una illeta central arbrada com està previst
L’Associació de Transportistes de Mercaderies i Carburants (Atmca) es contrària a la reforma de l’avinguda Tarragona tal com actualment la planteja el comú d’Andorra la Vella. Els transportistes discrepen sobretot de la decisió de la corporació de construir una mitjana arbrada que anirà des de la rotonda del Km 0 fins a l’altura del carrer de Terra Vella per dividir els quatre carrils de la via, dos de pujada i dos de baixada. La mitjana arbrada pot provocar, segons el president de l’entitat, Juli Pérez, problemes als camions per transitar en una zona de l’avinguda Tarragona que actualment ja presenta algunes dificultats per al pas dels vehicles de gran tonatge.
“Tal com està ara, moltes vegades passem justos. A la zona de l’Andorra 2000, en direcció Sant Julià, quan hi ha vehicles aparcats ja hem d’envair el carril de l’esquerra per evitar tocar els cotxes”, va explicar en declaracions al Diari el president de l’Atmca. “En el següent tram, a la zona de l’Aigüeta, si passes molt arrambat toques els senyals de trànsit i els arbres”, hi va afegir.
Pérez considera que “si ens acaben afegint una illeta al mig no crec que hi puguem passar”. El problema, segons l’associació, és que es veuran obligats a passar pel mig dels dos carrils. “Si ho fan així no podran circular un camió i un cotxe en paral·lel perquè haurem d’envair, i molt, el carril.”
Reunió amb el comú
Davant d’aquesta situació, els transportistes ja s’han posat en contacte amb el comú d’Andorra la Vella per intentar tancar una reunió amb els cònsols de la capital i explicar-los els dubtes que tenen sobre el projecte.
En espera que es tanqui la trobada, dijous passat el Butlletí Oficial del Principat d’Andorra (BOPA) va publicar l’edicte de la corporació de la capital pel qual es convoca el concurs nacional, de contractació urgent, per adjudicar els treball d’embelliment de l’avinguda Tarragona, entre el carrer de la Vinya i la rotonda Josep Escaler. L’últim dia del mes d’octubre ha estat l’escollit pel comú per a l’obertura dels plecs.
Les obres es faran en dues fases. A la primera, que s’executarà al novembre, es treballarà en un tram de 264 metres, els que van des de la rotonda del Km 0 fins a l’altura del carrer de la Vinya, just abans de la rotonda que enllaça amb el carrer Bonaventura Riberaygua. En aquest espai es col·locarà una mitjana arbrada, similar a la que ja hi ha uns metres més amunt en direcció la carretera de l’Obac. A banda, en sentit Escaldes-Engordany es pintarà un carril bici d’una amplada d’1,5 metres. Per a l’any vinent quedarà la segona fase de la remodelació, que farà arribar les mitjanes arbrades fins a l’altura del carrer de Terra Vella.
Queixa per les rotondes
L’Associació de Transportistes de Mercaderies i Carburants, més enllà de l’àmbit d’Andorra la Vella, també es va mostrar queixosa amb les rotondes a les carreteres del Principat. “Amb les rotondes tenim molts problemes”, va explicar Pérez, que hi va afegir que “n’hi ha massa i són massa grans o massa petites”.
Malgrat admetre que “pel que fa a mobilitat el país està bé” i que la sinistralitat entre els camioners “és molt baixa perquè tenim molt bons professionals”, el president de l’entitat va lamentar que “quan es remodelen o construeixen les carreteres a Andorra no es pensa en els camions”.