Aplicació per informar de les incidències
La corporació habilita una sala que estarà connectada a una plataforma mòbil per gestionar qualsevol problema que es generi a la via pública
La Massana va presentar ahir oficialment el Centre de coordinació d’incidències. Una sala ubicada a l’interior del comú que ha nascut amb la voluntat de complir tres objectius: gestionar qualsevol tipus d’incidència, controlar el trànsit i ajudar a coordinar la treta de neu. Equipat amb sis pantalles de televisió que mostren a temps real diferents punts de la parròquia i mapes, el comú atendrà les sol·licituds rebudes, també, gràcies a l’aplicació de mòbil de la qual ja disposa la corporació.
“Volem comptar amb la col·laboració dels ciutadans. I per això és molt important l’ús de l’aplicació, i també, gràcies a la geolocalització, podrem coordinar amb la màxima eficiència les peticions que ens arribin”, va expressar David Baró, el cònsol major. A més, va remarcar que la parròquia de la Massana “és molt extensa, tant pel que fa als quilòmetres quadrats com a les carreteres secundàries, i aquest sistema ens dóna l’oportunitat de gestionar millor, des d’un mateix lloc, els diferents recursos que té el comú”. Al mateix temps, el cònsol va afirmar que la missió del centre d’optimitzar el funcionament de la parròquia és possible gràcies a les noves tecnologies.
També, la corporació va voler destacar que el projecte es va desenvolupar de manera interna, amb recursos propis del comú, i sense l’ajuda d’una empresa externa, fet que va fer que es reduïssin notablement els seus costos de producció. En total, el projecte ha costat 20.000 euros. Eva Sansa, consellera de Via Pública, Parcs i Jardins i Circulació, va subratllar que “l’aplicació ens ajudarà a millorar la parròquia, però volem recalcar que és molt important la participació ciutadana per l’èxit de l’app”. A més, la consellera va fer una crida perquè la gent es descarregui la plataforma.
Servei permanent
L’aplicació està disponible per Apple Store i Android des de fa uns tres mesos i està en funcionament les 24 hores del dia. Un factor que, precisament, tant el cònsol com la consellera van recalcar que era “molt necessari”, perquè “en els moments de la treta de neu hem d’estar a l’aguait de què passa a la parròquia”, va apuntar Sansa. I va afegir-hi que “si hi ha alguna demanda és important saber exactament on està cadascun dels nostres vehicles i es tracta d’estar el més a prop possible dels ciutadans per ajudar en aquell moment que es faci una treta de neu efectiva”. El centre de coordinació d’incidències estarà gestionat pel Servei d’Atenció al Ciutadà. I el comú disposarà de dos agents, que anomena de proximitat, que es dedicaran a recórrer els carrers i a alimentar l’aplicació amb el seu telèfon mòbil si detecten alguna incidència.
El centre d’incidències s’encarregarà de gestionar tot tipus de problemàtiques i qüestions, com ara el control del trànsit i les retencions. Gràcies al servei es podrà assignar als agents de circulació a temps real els diferents punts on es requereixi una actuació. Però a més, els ciutadans podran interactuar amb el comú per altres motius. Si veuen un senyal malmès, una paperera trencada, un vehicle mal estacionat o un problema d’aigües, per exemple. “Així podrem ser més ràpids amb el temps de resposta amb el ciutadà”, va manifestar el cònsol.
L’aplicació ja s’ha descarregat 100 vegades des de la seva posada en marxa i en l’últim any el centre va enregistrar un total de 650 incidències, encara que com va destacar Eduard Ribó, director de Via Pública, també present durant la presentació “moltes han estat proves creades internament pels agents”. L’aplicació està desenvolupada per la mateixa empresa que gestiona altres aspectes del comú com els tributs, les taxes, o el sistema informàtic.