ORDINO
El comú crea una app per comunicar-se amb la població
Disposa de diversos serveis, entre els quals destaca un gestor d’incidències
El comú d’Ordino va presentar ahir una nova aplicació per a telèfons mòbils i tauletes anomenada Ordino és viu, aprofitant així el lema de la parròquia, perquè els ciutadans disposin d’una eina de comunicació directa amb l’administració. L’objectiu principal de l’aplicació és convertir-se en “el canal de comunicació principal entre la parròquia i els ciutadans”, va explicar el conseller d’Administració, Comunicació, Comerç i Dinamització d’Ordino, Xavier Herver.
El cost de l’aplicació ha estat de 3.000 euros per posar-la en funcionament i, a més, el comú haurà de pagar 3.000 euros l’any de manteniment. Una inversió que, segons Herver, és “força reduïda, ja que es tracta del nostre producte estrella”.
L’aplicació inclou diferents serveis, entre els quals destaca un gestor d’incidències amb geolocalització per ubicar la incidència i un apartat on poder adjuntar una foto del problema a tractar, un servei similar al que ja ofereixen les aplicacions dels comuns d’Escaldes-Engordany i la Massana. D’altra banda, també disposa d’una bústia de notificacions amb les principals novetats de la parròquia i connexió directa amb el servei d’atenció ciutadana. El cap del departament de Comunicació i Sistemes d’Informació d’Ordino, Agustí Guimerà, va assegurar que “la principal diferència amb les aplicacions de les altres parròquies és que aquesta eina és un generador de continguts i no només un gestor d’incidències”. A més, les incidències tindran un seguiment fins a tancar-les. Una vegada arribats aquí s’informarà la persona que l’ha notificat.